تاریخ انتشار: سه شنبه 20 آذر 1397
تعداد بازدید: 534
حجت‌الاسلام عرفاتی بیان کرد:

حدیث ثقلین؛ استراتژی شبکه قرآن و معارف سیما

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه حدیث ثقلین پیامبر(ص)، استراتژی شبکه قرآن و معارف سیما است، از پخش سری جدید برنامه «پرسمان» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در رابطه با اولویت‌های این شبکه پس از انتصاب به این سمت با بیان اینکه بیش از بیست سال است که در مجموعه صداوسیما و در زمینه‌های مختلف فعالیت دارم، اظهار کرد: آن چیزی که امروز برای ما در شبکه قرآن و معارف سیما در اولویت قرار دارد، حدیث نبوی ثقلین «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا أَبَداً» است، یعنی ملاک و استراتژی ما در شبکه این حدیث پیامبر اکرم(ص)‌ است.


عرفاتی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه باید به شبکه به طور کامل با عنوان شبکه قرآن و معارف سیما نگریسته و فعالیت کنیم، افزود: بنابر حدیث پیامبر(ص)، قرآن و معارف اهل بیت(ع) در کنار یکدیگر قرار دارند و هرگز جدا نمی‌شوند. پس بنابر این استراتژی شبکه قرآن و معارف سیما نیز در راستای سخن پیامبر گرامی اسلام بر پایه پرداختن به امر قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) قرار دارد.


سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه قرآن بدون معارف اهل بیت(ع) و اهل بیت(ع) بدون قرآن نداریم، تصریح کرد: در زمینه مباحث قرآنی و تا جایی که شبکه قرآن و معارف سیما ظرفیت داشته باشد، به برنامه‌های مختلفی در رابطه با علوم قرآنی، حوزه تلاوت، تلاوت درخواستی، اسراء، تلاوت‌های ماندگار، آموزش‌های مختلف قرآنی و ... می‌پردازیم.


عرفاتی ادامه داد: در زمینه مباحث معارفی اهل بیت(ع)‌ نیز برنامه‌هایی در رابطه با تبیین مسائل قرآنی تولید و پخش می‌شود که یکی از این برنامه‌ها نیز برنامه «پرسمان» است که سری جدید آن به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود. برنامه «یاد خدا» نیز که طی این هفته ضبط و از هفته آینده نیز پخش می‌شود، از دیگر برنامه‌ها در این حوزه است.


سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه این برنامه‌ها از برنامه‌های پربیننده شبکه است، تصریح کرد: باید ساختارهای مختلف رسانه‌ای را مورد توجه قرار دهیم که در این رابطه برنامه‌های مختلفی از جمله تولید و پخش مستندهای قرآنی و معارفی در دستور کار قرار دارد.


عرفاتی با بیان اشاره به اینکه در رابطه با بحث معارفی شبکه، مستند «سعادتمندان» که به زندگی علما می‌پردازد، پخش می‌شود، اظهار کرد: در زمینه مباحث قرآن و تجلیل از پیشکسوتان نیز هم‌اکنون مستند «عقیق» در حال پخش از شبکه است که این مستند نیز به زندگی فعالان و اساتید قرآنی اختصاص دارد. 


سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در پایان با بیان اینکه هدف از تولید و پخش برنامه‌های مختلف و متنوع، جذب هرچه بیشتر مخاطبان است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تولید و پخش برنامه‌های مختلف حدیث ثقلین پیامبر اکرم(ص) را جاری و ساری کنیم.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-19 17:29:06