تاریخ انتشار: دوشنبه 19 خرداد 1399
تعداد بازدید: 206

هم افزایی نهادهای قرآنی در طرح ملی 1454

جلسه هماهنگی طرح ملی ، قرآنی 1454 با حضور مدیر شبکه قرآن و معارف سیما،مدیررادیو قرآن،معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد و رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما ؛ جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این دیدار که برای هم افزایی نهادهای قرآنی کشور در محل شبکه قرآن برگزار شد ، بیان داشت : امسال طرح ملی ، قرآنی 1454 متفاوت با سالهای قبل با محوریت آیات کاربردی قرآن کریم حول محور خانواده و آرامش برنامه ریزی شده و در طول شبانه روز با بخش های متنوعی از جمله آشنایی با مفاهیمی که مردم به صورت روزمره با آن ارتباط دارند پخش خواهد شد ، همچنین بخش های نمایشی و ارتباط زنده با مراکز استان ها از دیگر برنامه های این طرح خواهد بود. 

وی افزود در این طرح ملی شبکه‌های سیما شامل شبکه‌های یک ، دو ، سه ، چهار ، پنج ،کودک ، افق و آموزش روزانه 20 دقیقه را متناسب با رویکرد محتوایی و ساختار هرشبکه به این طرح ملی اختصاص می‌دهند.

شیخ اکبری بیان کرد : امسال با توجه به شرایط کنونی کشور در خصوص بیماری کرونا ، برنامه‌ریزی برای استفاده از فضای مجازی و پخش برنامه در شبکه های اینترنتی انجام شده است . همچنین از ظرفیت کلاس‌های مجازی دارالقرآن در حوزه آموزش مفاهیم استفاده خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود در این طرح برای مقطع سنی کودک و نوجوان تدابیر خاصی برای بیان مفاهیم کاربردی در این مقطع سنی درنظر گرفته شده است.

دکتر ایزدی مدیر رادیو قرآن در این جلسه براهمیت کاربردی بودن موضوعات قرآنی برای عموم مردم تاکید کرد وی افزود:امسال رادیو قرآن برنامه صبح گاهی با موضوع مفاهیم و نمایش نامه های قرآنی متناسب برای شنوندگان خواهد داشت.همچنین برنامه عصرگاهی در 55 دقیقه به موضوع حفظ موضوعی آیات منتخب قرآن به همراه ترجمه مفاهیم و واژگان آیات و بیان تکنیک های روش حفظ می پردازد. وی ادامه داد : شبکه های رادیویی دیگر همسو با رادیو قرآن مانند رادیو پیام،فرهنگ،ایران،ورزش و گفتمان در این طرح ملی حضور خواهند داشت.

در این دیدار قره شیخ لو رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه "جذابیت" رمز موفقیت طرح ملی 1454 است ، بیان داشت : از مهمترین اهداف این طرح نگاه مهارت آموزی و بالا بردن درک مردم از مفاهیم قرآنی است.

در ادامه دکتر فقیهی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان خرسندی از پخش طرح ملی 1454 در شبکه های سیما ضمن تاکید بر موضوعات کاربردی گفت :و باید جنبه های ترویجی مانند استفاده از هنر خوشنویسی ،شعر و نمایش با هدف کاربردی بودن موضوعات قرآنی و جلب رضایت مردم در دستور کار قرار گیرد.

خاطر نشان می‌شود امسال شروع طرح از 31خرداد ماه با محوریت آیات کاربردی و موضوعی قرآن کریم با محوریت خانواده و سبک زندگی با هماهنگی تمام شبکه های سیما ، صدا وسیما مراکز استان ها و نهادهای قرآنی کشور در 32 استان کشور برگزار خواهد شد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-19 17:18:00