تاریخ انتشار: دوشنبه 8 دی 1399
تعداد بازدید: 87

استاندارد فنی و جذابیت رسانه ای دو ملاک پخش اذان در صدا و سیما

قائم‌مقام شورای عالی قرآن با بیان اینکه امکان ضبط تلاوت و اذان از قاریان بومی هر استان فراهم آمده است، گفت: ملاک شورای عالی قرآن برای پخش اذان در صداوسیما دارا بودن استانداردهای فنی و شاخص‌های جذابیت رسانه‌ای است و صرفاً به نتایج برتر مسابقات اکتفا نمی‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن، شامگاه شنبه، ششم دی‌ماه در برنامه  مصباح گفت: با توجه به شرایط بهداشتی و عدم امکان حضور فیزیکی در عرصه‌های مختلف سعی کردیم از آغاز سال جاری برنامه‌های خود را به سمت فضای مجازی سوق دهیم.

وی افزود: در این مدت برنامه‌های آموزش و ارتقای شورای عالی قرآن برای قاریان ممتاز و اساتید در گستره ملی به شکل مجازی برگزار شد، همچنین طرح اسوه با همکاری قرارگاه خاتم‌الاوصیا (عج) برای قاریان و حافظان نوجوان به شکل مجازی به انجام رسید و جلسات آموزش و ارتقای دعاخوانان نیز در این مدت در جریان است.

سرابی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های شورای عالی قرآن در سال جاری که بر اساس وظایف شورا تعریف شده، نظارت بر پخش قرائت، دعا، مناجات، اذان و همه نغمه‌های دینی در صداوسیماست که در مدت اخیر این نظارت را به شکل هوشمند انجام می‌دهیم، برای مثال سال گذشته با هماهنگی رادیو و امسال با هماهنگی شبکه‌های تلویزیونی، وحدت رویه‌ای در پخش اذان در اوقات سه‌گانه ایجاد کرده‌ایم تا هنگام وقت شرعی، یک اذان به طور همزمان از شبکه‌های مختلف پخش نشود.

قائم‌مقام شورای عالی قرآن با بیان اینکه امکان ضبط تلاوت و اذان از قاریان بومی هر استان فراهم آمده است، گفت: شاید در برهه‌ای با هدف ارتقای اذان، دعاخوانی و قرائت سخت‌گیری‌هایی به عمل آمد اما الان از آن دوره عبور کرده‌ایم و استعدادهای مختلفی در استان‌های کشور بروز کرده‌اند. طی ماه‌های گذشته از دو اذان جدید در مازندران و گیلان رونمایی کردیم و موارد دیگری نیز در دهه فجر رونمایی می‌شود

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-24 19:46:52