تاریخ انتشار: شنبه 27 دی 1399
تعداد بازدید: 117
شیخ اکبری:

انتقال میراث عظیم آیت الله مصباح به جامعه از مهمترین وظایف شبکه قران است

مدیر شبکه قران و معارف سیما ادامه مسیر تحقق دغدغه ها و انتقال میراث عظیم بجا مانده از آیت الله مصباح به جامعه را از مهمترین وظایف این شبکه برشمرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و‌ معارف سیما، مدیر شبکه در ادامه دیدارهای خود در شهر قم با قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمت الله علیه دیدار و گفتگو کرد.

جواد شیخ اکبری، مرحوم آیت الله مصباح را انسانی کم نظیر و بی بدیل دانست و انتقال میراث عظیم ایشان به جامعه را از مهمترین وظایف شبکه قرآن برشمرد.

وی بر ضرورت پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل جوان و برنامه‌ریزی در این حوزه تاکید کرد و افزود: آیت الله مصباح از ابتدای انقلاب در مقابل جریان روشنفکری غیر دینی به عنوان یک چراغ راه و روشنگر ایستادند و مبارزه فکری و اعتقادی داشتند و از بیان حق ابایی نداشتند.

دبیر شورای معارف سیما تصریح کرد: دشمن شخصیتی که اثرگذار و مهم نباشد را تخریب نمی کند.

شیخ اکبری همچنین به پخش تفسیر و سخنرانی های آیت الله مصباح از شبکه قرآن و معارف سیما اشاره کرد و خواستار استفاده از ذخایر مجموعه و منابع موسسه ایشان شد.

وی معرفی ابعاد شخصیتی آیت الله مصباح به مردم، تبیین علت هجمه و دشمنی با شخصیت ایشان را از مهمترین مسئولیتهای شبکه قرآن عنوان و تاکید کرد: ادامه مسیر تحقق دغدغه ها و مباحث این عالم برجسته و معرفی آثار میراث فکری و مکتوب ایشان بصورت قابل فهم برای مردم از اهم وظایف ماست.

در این دیدار همچنین قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمت الله علیه، آیت الله مصباح را ایده‌پرداز و نظریه‌پردازی برشمرد که در عین نوآوری، نگاه آینده‌نگر ژرفی داشت و نیاز جامعه را به خوبی تشخیص می‌داد.

آیت‌الله محمود رجبی تربیت نیروهای متخصص در ابعاد مختلف را یکی از فعالیت های استاد در سال‌های طولانی برشمرد و تصریح کرد: دشمن در زمان حیات ایشان دشمنی داشت و الان نگران ادامه خط فکری ایشان است.

وی برنامه‌ریزی مستمر برای تولید کارهای کوتاه و بلند مدت با توجه به ادامه مسیر فکری ایشان در جامعه را ضروری دانست و‌ گفت: چاپ بخشی از تفسیر آیت الله مصباح که شامل تحلیل های جدید و نکات ناب است در مراحل پایانی است.

در این دیدار همچنین صحبتهای اولیه پیرامون امضای تفاهم نامه اجرایی همکاری و مشارکت بیشتر شبکه قرآن و معارف سیما با موسسه امام‌خمینی رحمت الله علیه انجام شد تا آثار و برکات به جای مانده از آیت الله مصباح، معرفی آثار و مکتوبات ایشان و تولید آثار کوتاه از بیانات ایشان در دستور کار شبکه قرار گیرد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-24 22:30:16