تاریخ انتشار: سه شنبه 1 تیر 1400
تعداد بازدید: 496

"قرآن در تابستان" در قاب شبکه قرآن و معارف سیما

شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه تربیت و یادگیری قرآن کریم برای کودکان ، برنامه آموزشی " قرآن در تابستان" را از پنج تیر به روی آنتن می برد.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، برنامه "قرآن در تابستان" با شعار "در تابستان، مدرسه تعطيل مي شود، اما یادگیری قرآن تعطيل نمي شود" با محوریت درس كتاب هاي قرآن دوره ابتدايي ( پایه های اول تا ششم دبستان ) از تاریخ 5 تیر ساعت 11 پخش می شود.

جمله خواني آيات، بيان قواعد خواندن ( روخواني، روان خواني و تجويد ) ، تلفظ حروف خاص عربی، درك معناي كلمات، تركيب ها و عبارات ساده و پركاربرد قرآن، پيام هاي قرآني و تربيتی و حفظ موضوعی قرآن کریم از محورهای تدریس روزانه می باشد.

بخش "قرآن در تابستان" در هر كتاب درسي شامل 12 تا 14 صفحه است كه شامل 72 صفحه از قرآن كريم است که بر این اساس هر صفحه براي يك هفته در تابستان در نظر گرفته شده است.

برنامه "قرآن در تابستان" برای هر پايه تحصیلی، 12 برنامه در 12 هفته از روز شنبه الی پنج شنبه ساعت 11 صبح به صورتی که : شنبه ها آموزش قرآن اول ابتدايي شامل: صفحه تمرين روخواني ( بخش خواني عبارات قرآني ) و قرائت 12 سوره كوتاه، يكشنبه ها آموزش قرآن دوم ابتدايي شامل: صفحه تمرين روخواني ( بخش خواني و كلمه خواني) و قرائت 12 سوره كوتاه، دوشنبه ها آموزش قرآن سوم ابتدايي شامل: صفحه تمرين روخواني ( شمرده خواني ) و سوره بـقـره آيه 1 تا 88 و آموزش و تمرين تلفظ حروف خاص عربی، سه شنبه ها آموزش قرآن چهارم ابتدایی شامل: صفحه تمرين روخواني ( شمرده خواني ) و قرائت سوره اسـراء و آموزش و تمرين تلفظ حروف خاص عربي ،چهارشنبه ها آموزش قرآن پنجم ابتدايي شامل: صفحه تمرين روخواني ( روان خواني ) و قرائت سوره يوسف و تمرين تلفظ حروف خاص عربي، پنج شنبه ها آموزش قرآن ششم ابتدايي شامل: صفحه تمرين روخواني ( روان خواني ) و قرائت هفت سوره و تمرين تلفظ حروف خاص که مـجـمـوعـاً 34 سـوره و 72 صـفـحه از قـرآن كـريم در برنامه "آموزش قرآن در تابستان" تدریس می گردد.

خاطر نشان می شود: این برنامه در پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به آدرس www.qurantv.ir قابل دسترسی و دریافت می باشد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-20 10:27:06