تاریخ انتشار: یک شنبه 17 مرداد 1400
تعداد بازدید: 660

زندگی شهریار پرهیزکار بر «عقیق» شبکه قرآن حک شد

در قسمت اخیر مستند «عقیق» به زندگی شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی، مرتل و قاری قرآن کریم پرداخت شد. فردی که زندگی قرآنی‌اش با شنیدن نخستین تلاوت قرآن مادرش و تلاوت‌های عبدالباسط مصری گره خورد و حضور در جلسه قرآن مسجد توحید آن را استمرار بخشید.

به گزارش شبکه قرآن و معارف سیما به نقل از ایکنا، مستند «عقیق» کاری از گروه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مشترک فرهاد خانه‌استادی و محمد سلیمی، با موضوع سبک زندگی اساتید برجسته قرآن کریم است به روی آنتن می‌رود.

این برنامه طی دو قسمت به بیان زندگی شهریار پرهیزکار از زبان خود، اعضای خانواده و نزدیکان، اساتید و پیشکسوتان قرآنی چون سیدمحسن موسوی‌بلده، احد اصل محمدی، احمد ابوالقاسمی، سیدعلی سرابی، علی‌اصغر شعاعی و... پرداخته شد.

گزارش ایکنا حاکی است، شهریار پرهیزکار، متولد ۲۵ مرداد سال ۱۳۴۳ در تهران است. وی فرزند سوم خانواده است. پدرس کارمند بازنشسته بانک است و بعد از ظهر‌ها، همزمان با اشتغال در بانک به کار فروش پارچه و فرش نیز  مشغول بود.

از اهم موضوعاتی که در این مستند مطرح شد، شامل؛

شنیدن نخستین آواهای دینی به هنگام تلاوت قرآن مادر پس از نمازهای واجب

جذب به قرآن با شنیدن تلاوت‌های عبدالباسط

حضور در جلسه استاد مولایی در مسجد شیخ فضل‌الله نوری در منطقه سنگلج و درخونگاه و حضور در جلسه صرف و نحو عربی مرحوم استاد محمد رضایی

آشنایی با محمدتقی مروت، نخستین قاری بین‌المللی کشور و صاحب رتبه مسابقات مالزی

حضور در جلسه قرآن مسجد توحید (جمهوری)

حفظ آیات ابتدایی سوره مؤمنین به عنوان نخستین محفوظات

معرفی به عنوان قاری نوجوان خوش‌خوان طی سال‌های ۵۴-۵۵

اعزام به سفر حج در دوران کوودکی(سال ۵۶) همراه با تعدادی از قاریان قرآن در قالب اولین کاروان قاریان به اماکن مقدسه مکه و مدینه منوره

آغاز دریافت رتبه بین‌المللی با حضور در رشته حفظ ۱۵ جزء مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و دریافت رتبه نخست، کسب رتبه نخست در رشته حفظ ۲۰ جزء در سال ۶۴ در مسابقات عربستان و همچنین دریافت رتبه نخست در رشته حفظ کل طی سال ۶۶ و ۷۱ در مسابقات عربستان

اجرا و ضبط نخستین ترتیل کامل قرآن کریم در کشور

شهریار پرهیزکار، مالکیت مادی و معنوی و بهره‌برداری از اجرای تلاوت ترتیل خود را در اختیار دارالقرآن سپاه قرار داده است تا هدیه‌ای از طرف ایشان برای مدافعان حرم باشد.

در ادامه دو قسمت این مستند بارگذاری شده است؛

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-25 10:48:34