تاریخ انتشار: یک شنبه 12 خرداد 1398
تعداد بازدید: 699

اولین گوینده خبر قرآنی و بانوی مسلمان ژاپنی در «ماه بهشت»

شب گذشته و در بیست و ششمین شب از ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه لحظات افطار «ماه بهشت» میزبان مهدی قصری زاده سردبیر خبر قرآنی و بانوی ژاپنی تازه مسلمان شده بود.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، ویژه برنامه «ماه بهشت» که در لحظات ناب افطار در ماه مبارک رمضان مهمان سفره های مخاطبان قرآنی تلویزیون می باشد، در بیست و ششمین شب ماه مبارک رمضان میزبان مهدی قصری زاده سردبیر خبر قرآنی و اتسوکو هوشینو بانوی مسلمان ژاپنی بود.

در بخش اول این برنامه، قصری زاده سردبیر خبر قرآنی درباره شروع کار خود گفت: از زمانی که به یاد دارم با قرآن همراه بودم و به همراه خانواده قرآن را قرائت و حفظ کردم.

وی افزود: کار من تدریس قرآن بود ودر سال ۸0 قرار شد در حوزه قرآنی در سازمان صدا و سیما تست بدهم که قبول شدم و بهمن ماه ۸۰ آغاز اولین خبر قرآنی بود که حدود ۱۷ سال از اولین اجرا من می گذرد.

قصری زاده عنوان کرد: براساس هر بخش خبری گروه چهار ساعت قبل در تحریریه حضور پیدا می کنند و خبرها را بررسی می کنیم و در نهایت چند خبر برای اطلاع رسانی انتخاب می شود.

اتسوکو هوشینو خانم ژاپنی مهمان بخش دوم ماه بهشت بود. او که دین بودایی داشت دین اسلام را انتخاب می کند و امروز نام او فاطمه است.

فاطمه درباره انتخاب دین اسلام گفت: از کودکی همیشه به هدف زندگی انسان ها فکر می کردم و بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر که گفته شد کار مسلمانان است من چیزی درباره اسلام نمی دانستم و شروع به مطالعه کردم.

وی افزود: کتاب انجیل را خواندم و در ادامه کتاب قرآن کریم را خواندم و بعد از خواندن سوره یاسین تصمیم گرفتم مسلمان شوم.

وی عنوان کرد: بعد از مدتی که مسلمان شده بودم خانواده ام مخالف بودند و من گفتم باید با یک مسلمان ازدواج کنم و با یک مرد ایرانی آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم .

«ماه بهشت» با تهیه کنندگی و اجرای سید وحید مرتضوی کاری نو از شبکه قرآن و معارف سیما است که در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۹ به صورت زنده به روی آنتن این شبکه می‌‌رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-18 23:27:23