تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 آذر 1398
تعداد بازدید: 262

پرواز آموزه‌های معارفی و قرآنی با بال‌های انیمیشن

شبکه قرآن و معارف سیما و مرکز پویا نمایی صبا، امروز چهارشنبه 27 آذر، در نشستی مشترک تفاهمنامه همکاری رسانه‌ای مشترک امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، جواد شیخ اکبری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (حفظه الله) مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های هنر در ترویج آموزه‌های معارفی گفت : تولید آثار معارفی برای کودکان  و خردسالان کار دشواری است، زیرا می بایست این مباحث را به زبانی ساده و قابل فهم برای این گروه سنّی منتقل کنیم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تاکید به جایگاه ویژه گروه خردسال تا نوجوان در طرح جامع معارف سیما افزود : در این طرح سه موضوع اصلی با عناوین اعتقادات، اخلاق و احکام با ۲۱ مبحث معارفی تدوین و تبیین شده است که نقشه راه شبکه قرآن و معارف سیما است .

وی  در ادامه گفت : شبکه قرآن و معارف سیما از نظر برخورداری از محتوای معارفی بسیار غنی است و آمادگی کامل دارد تا برای ساخت پویانمایی‌های مناسبتی، معارفی، احکام نوجوانان، اخلاق و اعتقادات با مرکز صبا همکاری داشته باشد.

در ادامه این نشست ، محمد رحیم لیوانی با توفیقات مرکز صبا در ساخت برنامه‌های قرآنی و اخلاقی گفت: در دوره جدید مرکز صبا، مقرر شده تا با هر یک از شبکه‌های سیما یک پروژه مشترک تعریف کنیم که در موارد تجربه شده، نتایج مطلوبی بدست آمده است.

رییس مرکز پویانمایی صبا تصریح کرد: با توجه با تاکید ریاست محترم سازمان مبنی بر ساخت برنامه‌های قرآنی و اخلاقی برای نوجوانان، مرکز صبا تدابیرکاربردی مناسبی را در سه طرح اندیشیده و اجرایی کرده است. طرح اول مربوط به برداشت‌های اخلاقی از آموزه های قرآنی است که بطور غیرمستقیم پیام اخلاقی را به مخاطب نوجوان خود منتقل می کند.

لیوانی ادامه داد: طرح دوم مربوط به قصص قرآنی است که پیام های معارفی و اخلاقی را به صورت مستقیم نمایش می دهد و طرح سوم به زندگی پیامبران و اولیای الهی مربوط می‌شود که مخاطب خود را با سیره زندگی آن بزرگواران آشنا می‌کند.

وی همچنین از آمادگی مرکز پویا نمایی جهت ساخت و سفارش ادعیه، اذان‌گاهی بصورت ویژه برای شبکه قرآن و معارف و همچنین ارائه خدمات کارشناسی در حوزه‌های مختلف از جمله گرافیک و انیمیشن خبر داد.

در پایان مراسم، تفاهمنامه مشترک تولید ۵۲ میان برنامه گرافیک و انیمیشن با موضوع آموزش احکام به نوجوانان به امضاء رسید.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-25 04:23:07