تاریخ انتشار: یک شنبه 2 دی 1397
تعداد بازدید: 311

معلمان و مربیان آموزش‌ و پرورش زمینه قرآنی شدن دانش‌آموزان را فراهم کنند

همایش طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم با عنوان «بشارت ۱۴۵۲»، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مقنی مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز گذشته ۲۷ آذرماه با حضور 300 نفر از مدیران دوره ابتدایی فعال در اجرای طرح در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452 به نقل از خبرگزاری بسیج در قزوین، همایش طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم با عنوان «بشارت ۱۴۵۲»، با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی مقنی مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز گذشته ۲۷ آذرماه در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.
حجت‌الاسلام مقنی در این همایش با اشاره به اینکه طرح ۱۴۵۲ یک اقدام تبلیغاتی نیست عنوان کرد: این طرح یک هدف تربیتی و فرهنگی را دنبال می‌کند و بین تمامی دستگاه‌ها اجرایی وفاق ایجاد کرده است.
وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی در حوزه قرآن افتاده است ولی ای‌کاش این همدلی که امروز میان دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده ۳۰ سال پیش صورت می‌گرفت که اگر چنین بود اکنون ۱۰ میلیون حافظ را داشتیم.
مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن اشاره به وظیفه خطیر معلمان در این‌گونه برنامه‌ها خاطرنشان کرد: تربیت دانش‌آموزان علاوه بر خانواده توسط آموزش‌وپرورش نیز صورت می‌گیرد بنابراین این نهاد باید زمینه قرآنی شدن فرزندان ایران را فراهم کند.
وی افزود: آموزش قرآن کریم یک کار تربیتی است که از زمان نزول قرآن توسط رسول‌الله شروع شده و امروز در قالب طرح «بشارت ۱۴۵۲» در حال انجام است.
مقنی در ادامه ضمن اشاره به جایگاه حفظ قرآن کریم در آیات، روایات معصومان، دیدگاه علما، عنوان کرد: معلمان و مربیان آموزش‌وپرورش نقش ویژه‌ای در آموزش و حفظ قرآن دارند.
وی تصریح کرد: برای اینکه دانش‌آموزان بیشتری را به قرآن و حفظ آن جذب کنیم باید فعالیت‌هایی در مدارس انجام شود.
مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه گفت: اگر معلم روحیه و اخلاق رحمانی، صفا و صمیمیت داشته باشد و محبت خود را به دانش‌آموز نشان دهد مسلماً نوجوان به سمت قرآن کریم جذب خواهد شد.
وی تأکید کرد: کار تیمی، گروه‌بندی، استفاده از حفاظ موفق و معرفی آن‌ها به دانش‌آموزان، تشویق بر اساس معیار رشد ازجمله مواردی است که می‌تواند دانش‌آموزان را به حفظ قرآن کریم جذب کند.
مقنی در خصوص تشویق گفت: تشویق همیشه به معنای جایزه دادن نیست بلکه باید به دانش‌آموز بها داد و به او فهماند که این کار ارزش زیادی دارد.
در ادامه دو نفر از مدیران فعال به ارائه گزارش فعالیت های انجام شده در سطح آموزشگاه در راستای اجرای طرح پرداختند و در پایان از مدیران فعال در امر ثبت نام و آموزش دانش آموزان شرکت کننده در حفظ جزء 30 موفق بودند تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-19 20:46:33