تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 اسفند 1398
تعداد بازدید: 7545

انتشار پیام‌های آرامش‌بخش و اطلاع‌رسانی درباره کرونا در شبکه قرآن و معارف سیما

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما برنامه‌های مختلف این شبکه در رابطه با پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و آگاه‌سازی مردم در این زمینه را تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما ؛ جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با وظیفه رسانه ملی برای آگاه‌سازی مردم در رابطه با پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: رسانه ملی، نقش اساسی و اصلی را در آرامش‌بخشی و اطلاع‌رسانی بحران‌های طبیعی و انسانی دارد.

شیخ‌اکبری با بیان اینکه پوشش اخبار و حوادث و وقایع مختلف و آگاه‌سازی مخاطبان از وظایف مهم صداوسیما محسوب می‌شود، افزود: متأسفانه انتشار اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی و رسانه‌های غیر رسمی و نامعتبر، جو نامناسبی در اجتماع ایجاد کرده است و در این وضعیت نقش رسانه ملی، بیش از پیش مهم و حیاتی است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: بر همین اساس این شبکه با عنایت به مأموریت تخصصی خود، ضمن انعطاف در روال برنامه‌های عادی، به موضوع شیوع ویروس کرونا پرداخته است. در بخش آگاه‌سازی از روزهای گذشته، روند برنامه‌های خانواده و اطلاع‌رسانی شبکه به این موضوع روی آورده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های «مصباح» و «خوشبخت» در روزهای اخیر و در بخش‌های صبحگاهی و شامگاهی، ضمن مصاحبه و گفت‌وگو با پزشکان و صاحب‌نظران حوزه سلامت، به موضوع راهکارهای افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس کرونا و شیوه‌های پیشگیری و اطلاع‌رسانی مراکز درمانی پرداخته‌ است که کلیپ های تقطیع شده مباحث جهت دسترسی عموم در فضای مجازی شبکه منتشر شده است .

مدیر شبکه قرآن بیان کرد: از سویی دیگر با توجه به لزوم آرامش‌بخشی به آحاد جامعه، زیرنویس‌های اطلاع‌رسانی با دو محور توصیه‌های پزشکی و نیز احادیث و روایاتی پیرامون توجه به دعا، نیایش و پرداخت صدقه برای دفع بلایا به صورت مکرر در ساعات مختلف شبانه‌روز پخش می‌شود و همچنین برنامه « تسبیح » ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن و معارف سیما است که در سحرهای ماه مبارک رجب به روی آنتن این شبکه می رود .

شیخ‌اکبری تصریح کرد: طبیعتاً با عنایت به ابعاد گسترده موضوع شیوع ویروس کرونا، این روند در روزهای آتی ادامه خواهد داشت. امیدواریم با همدلی و مساعدت اقشار مختلف جامعه، ضمن ایجاد فضایی آرام و با اعتماد و اطمینان به منابع خبری و اطلاع‎رسانی صحیح، این معضل نیز به زودی برطرف شده و همه عزیزان در اقصی‌نقاط کشور در سلامت و آرامش، زندگی کنند.

دبیر شورای معارف سیما ضمن اشاره به راه اندازی «پویش قرائت سوره مبارکه حمد » به نیت سلامتی مردم ، با شروع ماه مبارک رجب و ولادت امام باقر علیه السلام ، افزودند : مردم جهت قرائت سوره حمد  و شرکت در این پویش معنوی به پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به آدرس www.qurantv.ir و آدرس فضای مجازی شبکه مراجعه نمایند .

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-23 22:28:32