تاریخ انتشار: پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
تعداد بازدید: 528

"مهمان خدا" ، سحرگاهان در شبکه قرآن و معارف سیما

ویژه‌برنامه سحرگاهی «مهمان خدا» هر بامداد از شبکه قرآن و معارف سیما با عناوین متنوع وجذاب به مباحث معرفتی و طرح مواسات و همدلی مومنانه با هدف تشویق مردم برای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان می پردازد.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، ویژه‌برنامه سحرگاهی «مهمان خدا» هر بامداد باشعار «قرآن زنده است»، به مباحث معرفتی و طرح مواسات و همدلی مومنانه با هدف تشویق مردم برای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان ساعت ۲:۳۰ بامداد به مدت ۱5۰ دقیقه ، میهمان دل‌های خداجوی روزه‌داران و سحرخیزان است.

محمد رضا شکوهی بیدهندی تهیه کننده برنامه در این باره گفت : برنامه " مهمان خدا" امسال بخاطر شرایط پیش آمده به واسطه شیوع ویروس کرونا و فراهم نبودن امکان حضور مومنان خداجوی در حرم های مطهر و اماکن مقدسه بدون حضور حضار و مردم است و برای ایجاد آرامش روزه داران بلیط دوطرفه طراحی شده که تصاویر اماکن مقدسه کربلا،نجف و مشهد مقدس پخش می گردد.

شکوهی تصریح کرد : محور بعدی که « مهمان خدا» دنبال می کند ، کمک مومنانه و همدلی و مواسات است که بخش های مختلفی برای این مهم در این برنامه تدارک دیده شده است .وی در ادامه افزود: ،همچنین برای جذب قشر نوجوان و جوان گفت‌وگوی زنده با خانواده‌های محترم شهدای مدافع حرم همچون سردار حاج قاسم سلیمانی،صیاد شیرازی و ... با قرائت وصیت نامه آنان است که این بخش ازبرنامه ، مهمان خدا را متبرک به نام و یاد شهدا کرده است.

تهیه کننده برنامه درباره فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص بحث مواسات و همدلی مومنانه تاکید کرد : یکی از مهمترین اهداف شبکه در شرایط فعلی و به تبع آن در برنامه مهمان خدا همین بحث بسیار مهم است که چراغی راهی است برای طی نمودن مسیر پرتلاطم این روزها ، از این روگفت‌وگو با کارشناسان مذهبی از جمله حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری پیرامون موضوعات قرآنی با توجه به شرایط روز ، یکی از بخش هایی است که با اقبال خوب مخاطبان شبکه قرآن و معارف سیما مواجه شده است.

شکوهی اظهار داشت: تلاوت قرآن و اذان توسط اساتید و قاریان ممتاز کشور ،بخش میانه میدان که به موضوع مشکلات حال کشور و کمک های خیرخواهانه و گفت‌وگو با طلاب جوان پیرامون فعالیت‌های جهادی در روزهایی که محور آن کمک مومنانه است می پردازد.

همچنین مناجات‌ سحرگاهی و قرائت دعای افتتاح ، ابوحمزه با نوای محمد رضا غلامرضازاده و نیز شعرخوانی شعرای جوان از دیگر بخش های برنامه "مهمان خدا"می باشد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-24 12:01:01