تاریخ انتشار: جمعه 13 تیر 1399
تعداد بازدید: 224

دیدار دبیر شورای معارف سیما با آیت الله اعرافی مدیر حوزه علمیه های کشور

ضرورت توجه به مقوله هنر و ارائه الگویی جامع در خصوص مسایل روز و پاسخ به شبهات در برنامه های معارفی سیما

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما ؛ جواد شیخ اکبری با آیت الله اعرافی در شب ولادت امام رضا (علیه السلام) در قم با ایشان دیدار و درخصوص نحوه همکاری شورای معارف سیما و حوزه علیمه قم گفتگو کردند .

در این دیدار آیت الله اعرافی ضمن تشکر و قدردانی از شبکه قرآن و معارف سیما ، این شبکه را در انجام امورات و وظایف معارفی خود موفق دانست و ضمن تجلیل از فعالیت ها و اقدامات این شبکه خاطر نشان ساخت: شبکه قرآن و معارف سیما یک شبکه مقبول و جا افتاده است و رسالت های مهمی نیز بر دوش دارد و خدمات و فعالیت های آن جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه توجه به مقوله هنر را مهم دانست و گفت: تجلی تمامیت حوزه و بازنمایی حوزه و روحانیت در قالب هنر و رسانه و فضای مجازی از برنامه هایی است که در حوزه به آن اهمیت داده شده و علاوه بر آن پاسخ به سوالات و شبهات، و داشتن رویکرد بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد .

ایشان با توجه به تدوین الگویی مناسب در برخورد با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا ضمن بیان اینکه حضور اجتماعی حوزه در این خصوص از ظرفیت بالایی برخوردار بود به حضور فعال و همکاری طلاب در غسل و تکفین فوتی های ناشی از کرونا و رفع مشکلات و موانع این مسیر و حضور در بیمارستان ها در کنار مریض ها اشاره و همدلی و مواسات و حرکت مومنانه طلاب را کنار مردم در سیل ، زلزله و بیماری کرونا موثر و ارزشمند برشمرد .

جواد شیخ اکبری نیز در این دیدار با بیان اینکه شبکه قرآن و معارف سیما نیازمند رهنمودهای حوزه برای ادامه مسیر است افزود ؛ باپشتوانه علمی حوزه ، شورای معارف سیما می تواند بابرنامه ریزی دقیق به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد و باعث رشد و ارتقای برنامه های معارفی درشبکه های سیما شود.

دبیر شورای معارف با اشاره به بیانات سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار طلاب و فضلای حوزه های علمیه افزود : جاری و ساری کردن معارف دین درمتن زندگی مردم جزء وظایف مشترک شبکه قرآن و معارف سیما و حوزه است ، از این رو با اجرایی کردن سند توافق نامه فی مابین می توان به تحقق این هدف در رسانه کمک کرد.

شیخ اکبری گفت : در این سند که بصورت اجرایی و عملیاتی تدوین شده است، بر محورهایی از جمله : معرفی کارشناسان و نخبگان حوزوی با مختصات رسانه‌ای در حوزه‌های مورد نیاز مردم؛ همکاری در اجرای طرح ملی سیر مطالعاتی در راستای تقویت منظومه معرفتی در سطوح مختلف علمی؛ ارائه مستندات علمی پژوهشی (تاریخ شفاهی) بزرگان و علمای حوزه برای ساخت مستند از حیات طیبه علماء و بزرگان دین و ... تاکید شده است .

ایشان با بیان گزارشی از فعالیت های شبکه قرآن و معارف سیما در یکسال گذشته گفت : با توجه به شرایط کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا و بسته شدن حرم ها و اماکن مقدس و تقارن آن با ایام رجب و شعبان و رمضان ، شورای معارف سیما با برنامه ریزی و هماهنگی با حرم های مطهر ، تلاش کرد خلاء تعطیلی اماکن و مراسم های مذهبی احساس نشود و مردم بتوانند ازبرنامه های معارفی تدارک دیده شده بهره ببرند .

وی افزود :در پویش قرائت سوره حمد برای سلامتی مردم با شروع بیماری کرونا، حدود ۸۷ میلیون سوره مبارکه حمد خوانده شد و همچنین در پویش ختم صلوات ویژه نیمه شعبان با حضور غیر قابل توصیف مردم عزیز به ۱۲۲ میلیون ختم صلوات دراین ایام رسید .

وی پاسخ کوتاه به شبهات معاندین در فضای مجازی بدلیل بسته شدن حرم هارا رسالت دیگر شبکه خواند.

در انتهای این دیدار توافق نامه همکاری بین حوزه های علمیه و شبکه قرآن و معارف سیما، با حضور آیت الله اعرافی و جواد شیخ اکبری به امضاء رسید.

در ادامه سفر، دبیر شورای معارف سیما با آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله سعیدی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) از شبکه قرآن و معارف سیما ، به دلیل پوشش مناسب رسانه ایی و پر کردن خلاء بسته بودن حرم های مطهر ، از قبیل سخنرانی و مناجات خوانی از حرم مطهر فاطمه معصومه (سلام الله علیها) تشکر و قدردانی کرد .

ایشان با اشاره به حدیث امام رضا (علیه السلام) که فرمودند ، خدا رحمت کند کسی که امر ما را زنده نگه می‌دارد ابراز کردند در شبکه قرآن و معارف این امر محقق است و این شبکه کلام اهل بیت (علیهم اسلام) را بر بال رسانه نشانده و به مردم میرساند .

در پایان شیخ اکبری با ارائه گزارشی از برنامه های ماه رجب ، شعبان و رمضان که با همکاری حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها )که از شبکه های سیما پخش شد ، اعلام کرد؛ برنامه خانه های فاطمی که از شبکه قرآن و معارف سیما در ایام ماه مبارک رمضان پخش گردید، بر اساس نظر سنجی صورت گرفته از پربیننده ترین برنامه های این شبکه انتخاب شده است.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-05-08 05:17:05