تاریخ انتشار خبر:
چهار شنبه 1 مرداد 1399
تعداد بازدید:398
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما حرکت جهادی و هماهنگی معاونتهای چهارگانه سازمان صداوسیما در اجرای طرح ملی قرآنی۱۴۵۴ به ویژه معاونت فضای مجازی را عامل افزایش مخاطبان دانست.
به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما به نقل از ایکنا، طرح ملی، قرآنی ۱۴۵۴ با محوریت خانواده و آرامش به همت شبکه قرآن و معارف سیما طی فصل تابستان در حال برگزاری است. اجرای این طرح از ۳۱ خردادماه سال جاری آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد.
چهار معاونت سازمان صداوسیما یعنی معاونتهای صدا، سیما، استانها و فضای مجازی هر کدام به سهم خود در اجرای طرح همکاری دارند.
معاونتهای صداوسیما هر کدام شبکههای مختلف خود را درگیر این طرح ملی و قرآنی کردهاند که هر یک از این شبکهها نیز برنامههای مختلفی را اعم از زنده و تولیدی به این طرح اختصاص دادهاند.
همچنین طرح ملی، قرآنی ۱۴۵۴ امسال علاوه بر ارائه برنامههای محتوایی، کارشناسی و طرح درس آیات موضوعی قرآن با حضور کارشناسان این حوزه، از برنامههای نمایشی برای تفهیم مفاهیم قرآنی استفاده کرده است.
یکی از نکات اجرای این طرح، بهرهگیری از کانالها و شبکههای مجازی است. معاونت فضای مجازی صداوسیما در راستای حمایت از طرح ۱۴۵۴ چند اقدام انجام داده است و آن ایجاد یک کانال خطی و ۲۴ ساعت در اپلیکیشن «سپهر» است. سپهر تمامی محتواهای شبکههای سازمان را در فضای مجازی منتشر میکند. برای انتشار محتوای طرح ۱۴۵۴ در فضای مجازی در پیامرسانها و شبکههای اجتماعی نیز Qbesharat# در نظر گرفته شده است تا مخاطبان به راحتی با طرح همراه شوند.
روز گذشته آماری در رابطه با افزایش مخاطبان و شرکتکنندگان در مسابقه پیامکی طرح ۱۴۵۴ از سوی دستاندرکاران شبکه قرآن و معارف سیما ارائه شد که حاکی از افزایش ۵۴ درصدی مخاطبان و شرکتکنندگان در مسابقه پیامکی بود.
جواد شیخاکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، در رابطه با افزایش مخاطبان طرح ۱۴۵۴ اظهار کرد: یکی از دلایل میزان رشد قابل توجه مخاطبان این طرح ملی و قرآنی، حرکت جهادی و هماهنگی معاونتهای سازمان صداوسیما در اجرای طرح است.
دبیر شورای معارف سیما بیان کرد: شبکههای مختلف رادیویی و تلویزیونی اعم از سراسری و استانی نیز با تولید برنامههای مختلف زنده و تولیدی، همکاری و تلاش بسیار خوبی در اجرای این طرح قرآنی دارند که این امر تأثیر فراوانی در جذب مخاطبان دارد