تاریخ انتشار: سه شنبه 14 مرداد 1399
تعداد بازدید: 183
حجت‌الاسلام مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد :

جای خالی "ستاره‌ها"ی قرآنی در پربیننده‌های تلویزیون

برنامه‌هایی مثل "ستاره‌ها" برای قابِ سیما ساخته شده‌اند که ما را یاد این نکته می‌اندازد که چرا در برخی از پربیننده‌های تلویزیون جای این نخبگان خالی‌است؟

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما ، به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه‌ها و سریال‌های دینی همیشه مورد استقبال مخاطبین بوده و هست. امروز شبکه قرآن و معارف سیما با ساخت سریال کودکانه‌ای وارد ورطه تولید آثار نمایشی شد. این خبر خودش نوید روزهای خوبی را برای رونق برنامه‌سازی و سریال‌سازی دینی و مذهبی در تلویزیون می‌دهد.

وقتی ما در برنامه‌هایی مثل "ستاره‌ها" در شبکه قرآن و معارف سیما از قهرمانان و نخبگان قرآنی صحبت می‌کنیم این امیدواری برای موفق‌شدن، دین‌مداری و سبک زندگی بیشتر ایجاد می‌شود تا پایِ صحبت سلبریتی در برنامه پربیننده‌ای در تلویزیون بنشینیم و بشنویم که از سبک زندگی صحبت می‌کند که شبیه به ایرانی‌های اصیل نیست. باید در فضای برنامه‌سازی و سریال‌سازی به سراغ نخبگان و قهرمانانی رفت که نسل جدید نکته‌ای برای توشه‌ راهشان به‌دست بیاورند.

10 قسمت از تولد "ستاره‌ها" در آنتن سیما می‌گذرد؛ همان‌طور که تهیه‌کننده‌اش می‌گوید "ستاره‌ها" در 50 قسمت 45 دقیقه‌ای به معرفی نخبگان قرآنی، جوانان قرآنی و حفاظ و قاریان بین‌المللی قرآن‌کریم می‌پردازد که علاوه بر نخبه بودن در زمینه قرآنی، در مشاغل و حرفه‌ خود نیز جزو برترین‌ها به حساب می‌آیند. حافظان و قاریانی که از سراسر کشور در این برنامه حضور پیدا می‌کنند از افرادی‌اند که علاوه بر موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جنبه‌های دیگر زندگی شخصی خود از جمله تحصیلات، ورزش، شغل و فعالیت‌های اجتماعی از جایگاه قابل توجهی برخوردارند.

این برنامه با حضور نخبگان قرآنی سراسر کشور در 2 بخش آقایان با اجرای محسن قره‌شیخلو و بانوان با اجرای خانم انصاری‌فر، روزهای زوج هر هفته ساعت 21 و تکرار روزهای فرد ساعت 15:15 روی آنتن می‌رود. "ستاره‌ها" به تهیه‌کنندگی محسن قره شیخلو کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما است که از تیرماه پخش خودش را آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با خبرنگارخبرگزاری تسنیم درباره برنامه‌سازی و توجه به مفاهیم قرآنی در سریال‌سازی‌های تلویزیونی، تصریح کرد: متأسفانه آن‌طور که باید و شاید به فرهنگ قرآنی نپرداخته‌ایم. البته بدین معنا نیست که اصلاً کار نشده، ما باید به سراغ کارهای مؤثر در این حوزه برویم. صداوسیما نقش بسیار مؤثری داشته و به معرفی و پرداختن به مسائل و مباحث قرآنی کمک کرده است. اما به نظر می‌رسد یکی از ضعف‌های مهم ما این است که مفاهیم قرآنی آن‌طور که باید و شاید به عنوان مباحث رایج و گفتمان عمومی مطرح نشده و نمی‌شود.

وی با اشاره به ساخت برنامه‌ای به نام "ستاره‌ها" در شبکه قرآن و معارف سیما افزود: باید خیلی بیشتر از آنچه که تا الان اتفاق افتاده برنامه‌ریزی و سیاستگذاری شود. برای اینکه بایدها و نبایدهای قرآنی تبدیل به گفتمانی غالب و رایج در بین مردم شود. لذا به همین دلیل پرداختن به هر مسئله‌ای به فراگیری این اتفاق کمک کند، لازم و مورد تأیید است. برنامه‌ای مثل "ستاره‌ها" هم در این راستا قرار می‌گیرد؛ یعنی به واسطه ساخت چنین برنامه‌هایی، نخبگان و چهره‌های قرآنی در جامعه به عنوان الگو مطرح می‌شوند. به صورت غیرمستقیم این مفاهیم قرآنی را می‌توانیم در جامعه ترویج کنیم.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-27 04:38:00