تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 مرداد 1399
تعداد بازدید: 258
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما:

شبکه اینترنتی شمس گامی در جهت تحقق هیئات مجازی

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از افتتاح شبکه اینترنتی شمس خبر داد و این اقدام را گامی در مسیر تحقق هیئت مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا برشمرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما ، دبیر شورای معارف سیما در نشست خبری تشریح رویکردها و برنامه های رسانه ملی در ایام محرم 1442، از افتتاح شبکه اینترنتی شمس در بستر سپهر و تلوبیون خبر داد و گفت: این شبکه در راستای جایگزین کردن حضور در هیئات عزاداری در ایام کرونا با عزاداری در هیئات مجازی راه اندازی می شود.

جواد شیخ اکبری با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اصل قرار دادن ضوابط ستاد ملی کرونا در ایام محرم، تبدیل حسرت عدم حضور در هیئات به فرصت جبران در بسیج همدلی، مواسات و کمک مومنانه در ضیافت ایثار حسینی را ضروری برشمرد و افزود: کمک مومنانه به قشرهای آسیب دیده و یاری مجاهدان سلامت محصول یادآوری ایثار و از خودگذشتی اهل بیت در عزاداری های ماه محرم است.

وی صبر و ثبات را دو نیاز اساسی کشور در حال و آینده توصیف و بر لزوم الگوسازی برای حضور عموم داوطلبان مردمی و یاری رساندن به کادر تخصصی و پزشکی با نماد و نشان حسینی تاکید کرد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما بزرگان هیئات حسینی را به ساماندهی و گسترش نهضت مردمی کمک مومنانه در قالب پویش نذر حسین فراخواند و خواستار فرهنگ سازی جهت اطعام در ماه محرم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی شد.

شیخ اکبری همچنین صبر و ایثار حسینی را الگوی حرکت و امید در جامعه اسلامی دانست و گفت: مقرر شده است یک هفته پیش از آغاز ماه محرم، کلیه شبکه ها در برنامه های شاخص و پرمخاطب خود به موضوعاتی با مضمون آموزش و فرهنگ سازی و اقامه عزای حسینی بدون اجتماع و رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی بپردازند.

بر هدفمند، هوشمند و هماهنگ بودن همه برنامه های سیما تاکید کرد و افزود: باید هیئات را به خانه مردم ببریم و در قالب شبکه های مجازی هر ساعت از اوقات پرمخاطب را به این موضوع اختصاص دهیم.

دبیر شورای معارف سیما تعاملی بودن برنامه ها و دیده شدن مردم عزادار در قاب تلویزیون به روشهای بدیع را ضروری دانست و بر لزوم توجه ویژه به اقشار و صنوف مختلف نظیر دانشجویان، اساتید دانشگاهی، کسبه، ورزشکاران، کادر پزشکی و درمانی تاکید کرد.

شیخ اکبری به برنامه های مختلف تولیدی و زنده شبکه های سیما در ایام محرم اشاره کرد و گفت: حمایت از ایده های مراکز، نهادها و افراد موجه نظیر سوگواره اشراق و سایر سوگواره ها، زیارت مجازی، خانواده حسینی، نوغلامان، عطر محرم، نامه حسینی، کاروان حسینی و جایگزین کردن مراسم های ویژه دهه اول محرم به صورت تلویزیونی در دستور کار شورای معارف سیما قرار دارد.

وی با بیان اینکه فجایع عاشورا حاصل غفلت عمومی از تحریف دین بوده است، ماه محرم را فرصت مناسبی برای کسب هوشیاری نسبت به جریان تحریف حقایق به موازات جریان تحریم برشمرد و شکست جریان تحریم را مستلزم شکست جریان تحریف دانست و پویش هر خانه یک حسینیه را برای رسیدن به این هدف موثر ارزیابی کرد.

دبیر شورای معارف سیما افزود: در ایام محرم برنامه های حسینیه ایران و این شبها از شبکه یک سیما، تکیه خانه و کوی محبت، ناگفته ها، مکث، آیینه خانه و بر بال تعزیه از شبکه دوم سیما، سمت خدا، در آستان خورشید و مخاطب خاص از شبکه سوم سیما، سوره، نغمه های عاشورایی، سرگذشت و پرده عشاق از شبکه چهارم سیما پخش خواهد شد.

شیخ اکبری برنامه رضوان، عشق یعنی، تا نیایش و قصه کربلا را از برنامه های شبکه تهران در این ایام عنوان کرد و گفت: شبکه قرآن و معارف سیما نیز برنامه های ویژه ای برای این ایام تدارک دیده از جمله رو به راه که به معرفی سخنرانان و مداحان اهل بیت می پردازد و برنامه ضیافت حسینی که پیرغلامان حسینی را معرفی خواهد کرد.

وی به برنامه زنده نگین ری با محور معرفی کردن هیئات و پیشکسوتان تهران و شهرستانها اشاره کرد و افزود: برنامه های جاری این شبکه نیز در ایام محرم رنگ و بوی حسینی خواهند گرفت.

دبیر شورای معارف سیما مستند «هیئت» را کاری از شبکه مستند درباره زندگی شخصی و اجتماعی وعاظ و مداحان مشهور برشمرد و به غافل نماندن شبکه پویا و امید از موضوع قیام امام حسین(علیه السلام) و تولید برنامه متناسب با کودک و نوجوان با موضوع قیام امام حسین (علیه السلام) از جمله هشتگ دوستی، دوم شخص مفرد و دوربین امید اشاره کرد.

شیخ اکبری به ضرورت پرداختن به قیام عاشورا در شبکه های برون مرزی رسانه ملی تاکید کرد و گفت: در ایام محرم برنامه های روز حسین، رواق و آنچه خود داشت در همین راستا از شبکه جام جم پخش خواهند شد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-20 07:38:40