تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 مرداد 1399
تعداد بازدید: 199
در نشست نهادهای مشارکت‌کننده مطرح شد؛

تاکید بر حمایت بیشتر در اجرای طرح ملی قرآنی 1454

دومین جلسه هماهنگی طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ با محوریت خانواده ، قرآن و آرامش با حضور مدیران مشارکت‌کننده در این طرح در سالن جلسات شبکه رادیویی قرآن برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، دومین‌ جلسه هماهنگی ابتدای این طرح تابستانی فراگیر ۱۴۵۴ با حضور مدیران‌نهادهای مشارکت‌کننده در این طرح برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مجتبی ایزدی، مدیر شبکه رادیویی قرآن و دبیر شورای معارف صدا با تشکر از اقدامات صورت گرفته، هدف از تشکیل جلسه را بیان گزارش عملکرد نهادها و نیز بررسی پیشنهادها برای تداوم طرح‌های فراگیر قرآنی اعلام کرد.

در ادامه گزارش عملکرد اقدامات انجام شده در چهار معاونت سیما، صدا، استان‌ها و فضای مجازی سازمان صدا و سیما و نیز سایر نهادهای مشارکت‌کننده در ارتباط با طرح تابستانی قرآن ۱۴۵۴ ارائه شد.

در بخش دیگری از این جلسه هر کدام از اعضاء نظرات خود را درباره تداوم طرح در سایر فصول ارائه دادند. در این بخش حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بر بهره‌مندی از وضعیت موجود و تدوام طرح با محوریت کتاب‌های قرآن مدارس با حضور ۱۵ و نیم میلیون دانش‌آموز تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی ناشی از انتشار ویروس کرونا، نقش محوری رسانه ملی در توسعه فرهنگ قرآنی در کشور حیاتی و محوری است.

در ادامه محمدمهدی عزیززاده، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغ و ترویج قرآن کریم بر آمادگی کامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ استان‌ها در راستای همکاری با طرح‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: پنج استودیو مجهز در استان‌های مختلف آماده ارائه خدمات در راستای طرح ۱۴۵۴ هستند.

جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما نیز گفت: نباید از ظرفیت بسیار ارزشمند ایجاد شده برای تابستان امسال، مغفول ماند، طرح‌های فراگیر باید شامل همه قشرها شود و در این ارتباط ظرفیت شبکه‌های سیما برای حمایت از طرح‌های فراگیر بسیار مغتنم است.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز داشتن نگاه بلندمدت به طرح‌های سراسری و فراگیر قرآنی را یادآور شد و گفت: با یک برنامه ۴ تا ۵ ساله و بلندمدت باید مردم با قرآن مأنوس شوند و تا مردم احساس نیاز به قرآن پیدا نکنند، جامعه قرآنی نخواهد شد.

در بخش دیگری از این جلسه مجتبی ایزدی، مدیر شبکه رادیویی قرآن هم پیشنهاد داد، طرح‌های فراگیر قرآنی با نگاه بلندمدت در سه مقطع از سال برگزار شود؛ طرح‌های آیه‌محور مانند امسال در تابستان‌های هر سال؛ طرح‌های صفحه محور در فصل پاییز و زمستان (پنج جزء در هر سال؛ ۱۰۰ صفحه از قرآن در ۱۰۰ روز، با پرداختن به همه زوایای فنی، هنری، محتوایی و ... از طریق رسانه‌های صوتی و تصویری در سطح جامعه گسترش می‌یابد) و همچنین طرح حفظ سوره‌های یک تا دو صفحه‌ای در ایام نوروز.

در پایان بر حمایت مالی درون‌سازمانی (صداوسیما) و نیز برون‌سازمان (بهره‌وری از بودجه قرآنی کشور تأکید و مقرر شد برای تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص جلسه‌ای در مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به این امر اختصاص یابد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-19 13:37:43