تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399
تعداد بازدید: 346

از تکریم تا تربیت در خانواده قرآنی

همزمان با روز ملی تکریم خانواده، شبکه قرآن و معارف سیما در برنامه های خود به تکریم این نهاد عالی و نحوه تربیت صحیح فرزندان در کانون آن می پردازد.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، ۲۵ ذالحجه سال ششم یا هفتم هجری بود که سوره مبارکه هل اتی (انسان) در وصف مقام شامخ اهل بیت ( علیهم السلام) بر پیامبر گرامی اسلام ( صلی الله علیه و آله و سلم) نازل شد. آن زمان که علی (علیه السلام) و خانواده اش در پی نذر سه روزه روزه داری به جهت شفای بیماری حسنین (علیهما السلام) ، افطار خود را سه روز پیاپی به مسکین و یتیم و اسیری در راه مانده بخشیدند. سوره انسان به توصیف خلقت انسان، نحوه هدایت او و ویژگی های نیکان می پردازد و آیه هشتم این سوره مبارکه اختصاصا در وصف پنج تن آل عبا نازل شده و‌به آیه اطعام معروف شده است، آنجا که خداوند می فرماید: «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا«

با این وصف روز ۲۵ ذالحجه در تقویم شمسی ما به خانواده اختصاص یافته و روز خانواده نامیده شده است. از این رو شبکه قرآن و معارف سیما در این روز گرامی و درتکریم خانواده ویژه برنامه خوشبخت را که به این موضوع اختصاص دارد در ساعت 8:30 تا 10 صبح روی آنتن شبکه می برد. همچنین سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عالی با موضوع تربیت در خانواده در ساعت 13:30 تقدیم بینندگان عزیز خواهد شد.

در ساعت ۱۴ برنامه «یک چکه ماه» داستان خانواده ای خیر را که همگی در امور خیر فعالیت دارند، روایت می کند و بالاخره طرح ملی قرآنی 1454 با محوریت قرآن، خانواده و آرامش در ساعت 18 میهمان خانه های مخاطبان قرانی این شبکه خواهد بود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-05-05 19:53:06