تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399
تعداد بازدید: 370

سریال هایی با قصه های قرآنی همیشه مخاطب دارند

دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: قصه های قرآنی ظرفیت عظیمی دارند که مورد استفاده قرار نگرفته است، در حالی که سریال هایی که با این قصه ها ساخته می شوند، همیشه مخاطب دارند.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما ؛ جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، با اشاره به ساخت آثار نمایشی در این شبکه گفت: به لحاظ ساختار سازمانی شبکه قرآن گروه فیلم و سریال نداریم و باید تولیدات را به سیما فیلم سفارش دهیم.

وی ادامه داد: ما یکسری قصه ها و موضوع های قرآنی را به سیما فیلم پیشنهاد دادیم که هنوز به مرحله اجرا و تولید و جمع بندی نرسیده است.

مدیر شبکه قرآن سیما در ادامه افزود: از جمله این پیشنهادها می توان به قصه های مربوط به حضرت موسی (علیه السلام) اشاره کرد. قرار بود تولیدات سریالی این شبکه با این کار شروع شود و ادامه پیدا کند. این سریال هم بازیگر دارد و هم از تکنیک های تولیدی خاصی در آن استفاده شده است. همچنین ساختار و فرمت متفاوتی دارد که تا به حال در تلویزیون به این شکل کار نشده است و از تکنیک های مختلفی مثل تکنیک سایه و ... در تولید آن استفاده می شود.

وی با اشاره به موانعی که در ساخت سریال دارند نیز گفت: ظرفیتی که در حوزه نمایشی برای کارهای دینی و قرآنی هست، هنگفت است و دنبال این هستیم که این اتفاق بیفتد و کارهای نمایشی سمت و سوی محتوای دینی پیدا کند که تا الان چنین قصه هایی با استقبال مخاطب مواجه شده است.

شیخ اکبری در ادامه نیز ضمن بیان اینکه در این سالها سریال های قرآنی هنوز و همیشه مخاطب دارند، افزود: تجربه نشان داده که سریال های اینچنینی همیشه مخاطبان خود را دارند. مثل سریال «یوسف پیامبر (علیه السلام)» دلیل آن هم این است که این قصه ها با فطرت انسان ها در ارتباط است و علی رغم کشش و جذابیتی که در بخش محتوا دارد، در تکنیک هم حرفی برای گفتن دارند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-23 15:52:30