تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 شهریور 1399
تعداد بازدید: 184

«شمس» یک آسمان عشق

شبکه اینترنتی شمس ، حسینیه ایی به وسعت ایران و پنجره ای گشوده شده به سوی عاشقانه های عاشورا است .

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما ؛ آذرسرا» تهیه کننده شبکه اینترنتی شمس در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره این شبکه گفت: مدتی است که تصمیم بر این بود در رادیو و شبکه های سیما شبکه ای برای محرم راه اندازی شود که شبکه رادیویی اربعین را راه انداختند.

وی ادامه داد: به خاطر زیرساختی که در سیما وجود داشت این امکان فراهم نبود تا اینکه به خاطر جریان این بیماری منحوس، تلویزیون نیز تصمیم گرفت تا این اتفاق در شورای معارف صورت بگیرد و یک شبکه مناسبتی مذهبی را راه اندازی کند، با شکل و فرم ساختاری که کارها را به صورت کوتاه و در قالب قرآن، کلیپ، نماهنگ و ... در کنداکتور چیدمان کند.

تهیه کننده شبکه شمس نیز افزود: بعد از شیوع کرونا و برای اینکه مردم بتوانند مراسم های مذهبی و هیئت ها را به راحتی تماشا کنند، آرشیوی از سال های گذشته و امسال این مراسم ها در کل کشور را دسته بندی کردیم و از روز اول محرم از حرم مطهرحضرت عبدالعظیم الحسنی (علیه السلام) افتتاح شد.

وی درباره راه های ارتباطی مخاطبان با این شبکه نیز گفت: مخاطبین می توانند از چند طریق شبکه شمس را تماشا کنند. در اپلیکیشن های تلوبیون، سپهر و ستاب باکس شیما و ستاب باکس قدیمی در شبکه سپهر و سایت شبکه قرآن و معارف سیما به آدرس https://qurantv.ir/Shamstv می توانند برنامه های این شبکه را ببینند.

آذرسرا همچنین درباره نامگذاری این شبکه عنوان داشت: شمس مخفف شورای معارف سازمان است که از تولیدات کوتاه و بلند همه شبکه ها استفاده می کند و آنها را برای مخاطبان خود به نمایش در می آورد.

وی با بیان اینکه این شبکه برنامه تولیدی هم دارد، افزود: برنامه های تولیدی هم داریم، اما هنوز به طور جدی تولیدات را آغاز نکردیم. در حال حاضر در حد تیزر و نماهنگ و آنونس تولید کردیم تا در آینده تولیداتمان گسترش پیدا کند. حتی مداحی های نوجوان ها و کلیپ های کودکانه را هم در برنامه هایمان داریم.

وی درباره پخش زنده این مراسم ها نیز بیان داشت: برخی از برنامه های ویژه شبکه های دیگر مثل دو هیئتی که در این شب ها پخش کردیم با هماهنگی و به صورت زنده از این شبکه پخش می شود و باقی مراسم ها را با فاصله زمانی کوتاه نمایش می دهیم و به طور معمول با یک فاصله زمانی کوتاه از سایر شبکه ها، برنامه هایشان را پخش می کنیم.

آذرسرا درباره دائمی بودن فعالیت های این شبکه نیز گفت: قاعدتا نظر شورای معارف به این است که این شبکه به عنوان شبکه مناسبتی مذهبی در طول ایام سال هم بتواند فعالیت کند. حتی متفاوت بودن این شبکه نسبت به شبکه قرآن این است که کارهایی که از شبکه شمس پخش می شود، کارهای کوتاهی است. برای مثال اگر شبکه ای دعای ندبه را به طور کامل پخش می کند، شبکه شمس به صورت کوتاه، مختصر و مفید همین کار را انجام می دهد.

تهیه کننده شبکه شمس با اشاره به بازخورد مخاطبان این شبکه نیز گفت: در این سه روزه نمی توان خیلی وارد جزئیات شد اما آیتمی را طراحی کردیم که به طور روزانه ویدئوهای مردمی را برایمان ارسال می کنند و تا الان ویدئوهایی برایمان ارسال شده است. دوست داریم از روضه هایی که در تهران برگزار می شود فاصله گرفته و مراسم های موجود در شهرستان ها را پخش کنیم.

وی درباره آینده تولیدات این شبکه نیز بیان داشت: فرمت این شبکه فول اچ دی است و همین موضوع باعث سخت تر شدن کار ما می شود. از طرفی آرشیوهایمان همگی اس دی است و آرشیو قوی نداریم. همچنین اگر بخواهیم شبکه راه بیفتد باید تولیدات ویژه و مناسبتی خاصی تولید کنیم که قابلیت پخش از این شبکه را داشته باشد.

وی ادامه داد: قاعدتا در دهه دوم و سوم فضای محرمی در شبکه های تلویزیونی کمتر می شود اما ما در شمس نگاهمان به این سمت نیست و اغلب جلسه های روضه مجازی و حقیقی را با همین شکل و شمایل مجازی و با توجه به آرشیوی که داریم تا ماه صفر برای مردم به نمایش در می آوریم. جذابیتش به این است که معمولا در یک ساعتی که برنامه بروی آنتن می رود ۱۵ دقیقه از جلسه را نشان دهیم و به این دلیل که زمان هر برنامه ای زیر ۱۵ دقیقه است ما نیز باید گلچینی از آن را نشان دهیم.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-25 23:23:29