تاریخ انتشار: دوشنبه 17 شهریور 1399
تعداد بازدید: 114

تقدیر نمایندگان مجلس از رسانه ملی برای ایجاد شور و شعور حسینی

نمایندگان و رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی از نقش رسانه ملی در انعکاس صحنه‌های نوین عزاداری و ایجاد شور و شعور حسینی در ویژه برنامه شورای معارف سیما به نام حسینیه تلویزیونی ایران در دهه اول محرم تقدیر کردند.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، برخی از نمایندگان و رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی از نقش رسانه ملی در انعکاس صحنه‌های نوین عزاداری و ایجاد شور و شعور حسینی تقدیر کردند.

محمدحسین شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به عملکرد صداوسیما در نحوه پوشش عزاداری دهه محرم گفت: صداوسیما در محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و در خلاء اجتماعات حسینی توانست پوشش بسیار خوبی از عزای سرور و سالار شهیدان به نمایش گذارد.

همچنین حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه برگزاری عزاداری امام حسین (علیه السلام) یک سنت چندین قرنی است گفت: دلبستگی شدید مردم به سرور و سالار شهیدان و برپایی هیئت‌های عزاداری سال به سال افزایش می‌یابد و از شور ویژه‌ای برخوردار است، اما باتوجه به اینکه امسال به علت شرایط خاص کرونا با محدودیت‌هایی مواجه بودیم رسانه ملی با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با اجرای تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، برنامه ریزی جامعی برای پوشش این مراسم انجام داد و از این محدودیت‌ها فرصت‌های بی نظیر و صحنه‌های نوینی خلق کرد که قابل تقدیر است.

بیژن نوباوه وطن نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه محرم امسال متأثر از شرایط کرونایی و نیاز روحی مردم برای برگزاری مراسم عزای سیدالشهداء می‌بایست تمهیدات خاصی در نظر گرفته می‌شد گفت: مهمترین مسئله، برگزاری عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بود تا مشکلی برای سلامتی مردم به وجود نیاید که انصافاً رسانه ملی در این میان بیشترین سهم را در تأمین این نیاز برعهده داشت.

نوباوه افزود: الحمدلله حس و حال محرم توسط رسانه ملی تا حد زیادی حفظ و انتقال داده شد و جای تقدیر دارد که سازمان صداوسیما در این زمینه اهتمام خوبی داشت.

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز با اشاره به عملکرد رسانه ملی درایام محرم گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره چگونگی برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عزاداران حسینی از رسالت‌های رسانه ملی بود که به خوبی از عهده آن برآمد و پوشش عزاداری محرم در اقصی نقاط کشور به نحو احسن انجام شد.

وی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری بسیاری از مراسم مذهبی دچارتغییراتی شد که رسانه هم به تبعیت از آن پوشش رسانه‌ای خود را تغییر داد و حسینیه تلویزیونی ایران یکی از این تغییرات و از ابداعات زیبای صداوسیما بود که همه سلائق عزاداران حسینی را پوشش داد و مورد اقبال افکار عمومی قرار گرفت.

در این گفتگو حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به پوشش عزاداری سرور و سالار شهیدان در فقدان اجتماعات حسینی در صداوسیما گفت: در شرایط کرونایی ضرورت حضور رسانه ملی در ایام محرم بیش از گذشته احساس می‌شد که خوشبختانه صداوسیما در این عرصه توانست برنامه‌های متنوع و ارزشمندی را در این ایام تدارک ببیند.

نماینده فردوس، طبس، سرایان در مجلس با بیان اینکه مردم امسال از پای تلویزیون آیین ها، سخنرانی‌ها و مرثیه سرایی‌های محرم را دنبال می‌کردند تصریح کرد: من معتقدم نقش آفرینی صداوسیما در این ایام با توجه به خلاء‌های ناشی از کرونا جزو توفیقات رسانه ملی بود.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز با بیان اینکه تنوع ویژه برنامه‌های دهه اول محرم رسانه ملی بسیار زیاد بود گفت: صداو سیما خیلی خوب توانست مراسم عزاداری محرم را پوشش دهد و با رویکرد جدید حسینیه تلویزیونی ایران و همه ایران حسینیه است تعامل خوبی با مخاطبان خود برقرار کرد.

وی با تشکر از تمامی شبکه‌های صداوسیما افزود: در برنامه‌های تلویزیونی می‌دیدم مجریان خوبی با عشق و علاقه برنامه‌ها را از جای جای میهن اسلامی پوشش میدادند و در حقیقت اگر بعضی از افراد بخاطر وضعیت کرونایی نتوانستند در مراسم عزاداری به صورت فیزیکی شرکت کنند، ولی از طریق صدا و سیما خیلی خوب توانستند که فیض ببرند و خود من در روز تاسوعا و عاشورا بیشترین بهره معنوی را از صدا و سیما بردم.

سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به برنامه‌های دهه اول محرم رسانه ملی گفت: رسانه ملی به خوبی جهت برپایی عزای حسینی نقش آفرینی کرد و از یک طرف در نبود اجتماعات حسینی به ترویج و اشاعه فرهنگ عاشورا پرداخت و از طرف دیگر با ترغیب و تاکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی وظیفه رسانه‌ای خود را به نحو احسن انجام داد.

نماینده مردم کاشان تصریح کرد: رسانه ملی علاوه بر رسالت همیشگی خود، ضمن اقناع افکار عمومی و ایجاد شور و شعور حسینی توانست با انعکاس صحنه‌های بدیع از عزاداری‌های نوین و سخنرانی‌ها هر خانه را به یک حسینیه تبدیل کند.

لازم به ذکر است در دهه اول محرم حسینیه تلویزیونی ایران با ایجاد پویش با قرآن با حسین بیش از 300 ختم قرآن کریم توسط 11000 نفر در پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به آدرس www.qurantv.ir به انجام رسید، همچنین در برنامه حسینیه تلویزیون ایران بیش از 100 ساعت ارتباط زنده تلویزیونی با حضور کارشناسان دینی و معارفی به روی آنتن رفت.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-26 21:58:45