تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 مهر 1399
تعداد بازدید: 228

انتصاب اعضای شورای نغمات دینی و آیینی شبکه قرآن و معارف سیما

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما مهمترین رسالت شورای نغمات دینی و آیینی این شبکه را بازتعریف محتوا و ساختار نغمات در رسانه ملی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، نخستین جلسه شورای نغمات دینی و آیینی شبکه قرآن با حضور اساتید هادی آرزم، دکتر مهدی دغاغله، دکتر سید عدنان اشکوری ، سید عباس انجام و محمد هادی صلحجو سرپرست گروه تلاوت و نغمات این شبکه برگزار شد.

جواد شیخ اکبری در این جلسه با بیان اینکه این شورا با هدف بررسی و بازتعریف محتوا و ساختار نغمات تشکیل شده است، گفت: رسالت شورا تعیین خط مشی های حوزه نغمات دینی و آیینی در رسانه ملی است و تمامی آثاری که در زمینه نغمات، آواها، هم خوانی ها و هم سرایی ها، ابتهال ها و اناشید از رسانه ملی پخش می‌شود، باید مجوز شورای نغمات شبکه قرآن و معارف سیما را اخذ کرده باشد.

شیخ اکبری همچنین وظیفه شورا را بازتعریف محتوا و ساختار نغمات با توجه به نیاز روز اعلام کرد و افزود: همفکری به منظور تولید فاخر نواها و نغمات دینی، شناساسی و معرفی گروهها و افراد صاحب ایده و ایجاد جریانهای مناسب و بسترهای نهضت تولید نغمات دینی مبتنی بر آیات قران و سیره اهل بیت(علیهم السلام) از دیگر وظایف این شوراست.

در این جلسه همچنین جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، احکام اعضای شورا را به آنان تقدیم کرد. در متن حکم آمده است:

بازتعریف ساختار محتوای نغمات، همخوانی، ابتهال و اناشید با جذاّبیت سمعی و بصری متناسب با نیاز مخاطبان، سیاستگذاری به منظور فراخوان تولیدات فاخر رسانه‌ای در حوزه نواها و نغمات دینی، جریان سازی مؤثر در حوزه نغمات و بسترسازی لازم در راه اندازی نهضت تولید نماهنگ‌های دینی مبتنی بر آیات قرآن کریم، فرهنگ و سیره اهل بیت (علیهم السلام) از اهم انتظارات از این شورا خواهد بود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-29 15:25:32