تاریخ انتشار: سه شنبه 15 مهر 1399
تعداد بازدید: 642
ویژه برنامه های شبکه قران در ایام اربعین حسینی اعلام شد

از پخش مستند اربعین تا همراهی در مشایه با موکب تلویزیونی ایران

شبکه قرآن و معارف سیما با پخش برنامه های متنوعی از جمله مستند اربعین، دلهای عاشقان حسین (علیه السلام) را در موکب تلویزیونی ایران راهی پیاده روی می کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، علیرغم اینکه امسال به علت شیوع ویروس کرونا راهپیمایی اربعین برگزار نمی شود، شورای معارف سیما به مناسبت ایام اربعین سیدالشهدا(علیه السلام)، برنامه های متنوعی را برای استفاده معنوی مخاطبان گرامی از این روزها روی آنتن شبکه های مختلف سیما می برد.

شبکه قرآن در ویژه برنامه روبراه که به صورت زنده میهمان نگاه مخاطبان است، هر شب با حضور وعاظ و مادحین اهل بیت علیهم السلام حوالی ساعت ۲۴ دل ها را روانه کربلای امام حسین(علیه السلام) می کند و هر بامداد با برنامه تسبیح سحرگاهی قرانی را برای مخاطبان رقم می زند. پخش این برنامه که از ماه رجب آغاز شده، ساعت 3:30 دقیقه بامداد است.

برنامه موکب تلویزیونی ایران هم که ویژه ایام اربعین حسینی تولید شده است، از ۲۹ شهریور برنامه های خود را برای همراهی دلهای مشتاق سفر اربعین آغاز کرده و هر روز در ساعت های ۱۰:۱۵ صبح، ۱۳:۱۵، ساعت ۱7، و ساعت ۲۱:۱۵ برنامه زنده دارد که در آن تصاویر ضبط شده از مواکب سالهای قبل را مرور می کند و با عتبات عالیات و مسیر پیاده روی اربعین ارتباط مستقیم برقرار می کند.

همچنین ارتباط اینترنتی تصویری با سخنرانان، ذاکرین اهل بیت (علیهم السلام) که در شرایط فعلی در روستاهای کم برخوردار بساط موکب خود را علم کردند و خدمت مومنانه ارائه می دهند، در موکب تلویزیونی ایران نمایش داده می شود.

پخش دعای توسل، کمیل، زیارت وارث و مداحی و سخنرانی از دیگر برنامه های موکب تلویزیونی ایران است. مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی می توانند دلنوشته و تصاویر و فیلم های خود را به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۳۹۱۹ در پایگاه برنامه در فضای مجازی ارسال کنند.

پویش با قرآن با حسین هم که با هدف پیمان بستن با امام حسین علیه السلام مبنی بر قرائت روزانه یک صفحه از مصحف شریف آغاز به کار کرده بود، از دیگر برنامه هایی است که در این ایام در پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به نشانی www.qurantv.ir فعال می باشد و مردم دلداده اهل بیت علیهم السلام با مراجعه به سایت شبکه تعداد صفحات مد نظر خود را ثبت نمایند و یا با اشتراک گذاشتن هشتگ #باحسین_باقرآن همراه این پویش شوند.

مجله شبانگاهی مصباح هم در روزهای زوج و در ساعت ۲۲ به معرفی برنامه های ایام اربعین شبکه قرآن و معارف سیما پرداخته و در این رابطه با نهادها و ارگانهای مربوطه، ارتباط تلفنی و تصویری برقرار می کند و گزارشی از فعالیت های آنان را به تصویر می کشد.

مسابقه نغمه عشاق که به کشف استعدادهای مداحی کشور می پردازد، هر شب از ساعت ۲۰ از شبکه قرآن پخش می شود و پخش مستند ویژه اربعین با موضوع پیاده روی و اتفاقات آن در اربعین سال ۱۳۹۸ برای اولین بار از شبکه قرآن و معارف سیما دلهای حسرت زده عاشقان را راهی کربلا می نماید.

در روز اربعین شبکه قرآن و معارف سیما ،راس ساعت ۵:۱۵ صبح، زیارت اربعین را از اماکن مقدسه پخش می کند همچنین در ساعت ۸ صبح همراه با ویژه برنامه ای از حرم مطهر حضرت سیدالکریم حسنی (علیه السلام) زیارت اربعین را زمزمه خواهیم کرد.

از حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) هم در روز اربعین ساعت ۱۰ صبح ارتباط زنده خواهیم داشت و در ساعت 13 به حرم مطهر حضرت سید الکریم حسنی (علیه السلام) باز می گردیم. در ساعت 16، ارتباط زنده با حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برقرار می شود و در ساعت 19 به محفل انس با قرآن کریم در حرم مطهر حضرت سیدالکریم حسنی (علیه السلام) می پیوندیم. در ساعت های 14، 15 و 21:15 نیز ارتباط مستقیم از کربلای معلی در برنامه موکب تلویزیونی ایران خواهیم داشت.

در تلویزیون اینترنتی شمس، و اپلیکیشن سپهر نیز، هم‌پای زائران پیاده امام حسین علیه السلام راهی کربلا می شویم و در حال و هوای آن دیار معنوی قدم می زنیم.

انتهای پیام/

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-19 17:25:14