تاریخ انتشار: دوشنبه 8 دی 1399
تعداد بازدید: 101
در دیدار مدیران رسانهای آستان قدس رضوی با مدیر شبکه قرآن مطرح شد

ضرورت گسترش همکاری رسانه ای آستان قدس و رسانه ملی

مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه قران و‌معارف سیما، مدیر شبکه قرآن در این دیدار با اشاره به بی سابقه بودن بسته شدن درب های حرم در طول تاریخ گفت: با این وجود و با حضور رسانه، حلقه وصل بین مردم و امام علیه السلام قطع نشد و مردم دل های خود را از طریق قاب شبکه‌های سیما با حضرت و حرم مطهر متصل کردند.
جواد شیخ اکبری به نظرسنجی صورت گرفته در ایام محرم و استقبال خوب ببینندگان اشاره کرد و افزود: این هنر رسانه است که با توجه به نیاز مخاطب تمام توان خود را برای ساخت برنامه‌های معنوی در قالب و ساختاری با محتوای عالی و غنی به کار گیرد.
وی از همکاری بسیار خوب و خالصانه و بینظیر خادمین رسانه ایی آستان قدس رضوی با رسانه ملی تشکر و قدردانی کردو پیشنهاد داد پیش‌نویس تفاهم اولیه بین آستان قدس رضوی و شورای معارف سیما صورت پذیرد که بعد از بررسی به صورت نهایی اجرایی گردد. 
دبیر شورای معارف سیما بر ضرورت تولید برنامه‌های مستمر در قالب آیتمهای اذانگاهی کوتاه، خانواده، کودک و نوجوان، ادعیه و توسل از دیدگاه و روایات حضرت رضا علیه السلام تاکید کرد. 
شیخ اکبری در پایان به برنامه ریزی شورای معارف سیما برای برگزاری پنج شب عزاداری در فاطمیه دوم از حرم مطهر رضوی بدون حضور جمعیت اشاره کرد و افزود: برگزاری رسانه‌ای اعتکاف ایام ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب و پخش دعا و مراسمهای شعبان و نوروز و تحویل سال و برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان را با محوریت قرآن را نیز خواهیم داشت.
در این دیدار همچنین مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با ارائه گزارشی از بسته بودن حرم مطهر رضوی با توجه به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و با اشاره به ارتباط رسانه‌ای آستان قدس با شبکه های سیما برای ارتباط پیوسته مردم با امام هشتم علیه السلام گفت: پیش بینی می‌شود در ایام پیش رو در مناسبت های فاطمیه، سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ماه رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان و همچنین ایام نوروز بتوانیم شوق زیارت را در دلهای ۲۵ میلیون زائر ایرانی و خارجی مشهد الرضا ترویج کنیم. 
خیرجو همچنین درباره برنامه ریزی برای ایام ماه مبارک رمضان و تولید آثار فاخر و نیز برنامه‌ریزی شورای معارف سیما باآستان قدس رضوی برای ایام دهه کرامت و مراسم دهه آخر صفر و پوشش رسانه‌ای آن پیشنهاداتی ارائه داد. 
در این دیدار همچنین مدیرعامل موسسه صوتی و تصویری آستان قدس رضوی با اشاره به همکاری بسیار خوب دو طرف، از تولید روزانه ۴ ساعت و نیم برنامه برای مخاطبان خبر داد. 
موسوی کیا گفت: ساخت کلیپ و مستند در قالب شوق زیارت و همچنین مباحث خانواده و حوزه کودک و نوجوان با همکاری شورای معارف سیما در دستور کار آستان قرار دارد. 
وی از ایجاد رژی مرکزی در آستان قدس به صورت ۲۴ ساعته و پوشش تصویری از حرم مطهر برای شبکه های سیما خبر دادو تصریح کرد: در حال حاضر با ارتقاء بخش فنی، امکان ۳ ارتباط همزمان پخش تلویزیونی برای شبکه ها داریم.
در این دیدار رستم زاده مدیر اداره خبر و رسانه های نوین آستان قدس رضوی نیز حضور داشت.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-05-03 21:31:53