تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اسفند 1399
تعداد بازدید: 226

دیدار دبیر شورای معارف سیما با معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی

دبیر شورای معارف سیما با معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن در سفر به مشهد مقدس با معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.

جواد شیخ اکبری در این جلسه که پیرامون پوشش رسانه ایی برنامه‌های آستان قدس رضوی در مناسبتهای ماه رجب و شعبان در شورای معارف سیما برگزار شد، گفت: ارتقای کیفیت و محتوای برنامه های معارفی با ساختارهای جدید و جذاب، مهمترین راهبرد شورای معارف سیماست.

دبیر شورای معارف سیما تمرکز بر تولید آثار شاخص ماندگار و برنامه سازی مشترک در حوزه مباحث شبهات را مهم ارزیابی وابراز امیدواری کرد با هماهنگی مرکز رسانه‌ایی آستان قدس، برنامه ریزی دقیقی برای پوشش رسانه ایی مراسم مبعث و اعیاد شعبانیه داشته باشیم.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به تقارن اعیاد شعبانیه و‌عید نوروز به پوشش کامل تصویری ‌مراسم تحویل سال در حرم مطهر رضوی با توجه به شیوع کرونا و احتمال محدودیتهای سفر و پخش آن از شبکه قرآن و معارف سیما تاکید کرد و همچنین گفت : مراسم نیمه شعبان و احیای آن بصورت زنده از حرم مطهر رضوی انجام و از طریق شبکه های سیما پوشش داده می شود.

برنامه ریزی ویژه برای ماه مبارک رمضان با محوریت قرآن کریم و شعار قرآن کتاب زندگی، تشکیل کار گروه مشترک در مباحث محتوایی و کارشناسی بین شورای معارف سیما با مجموعه آستان قدس رضوی از دیگر محورهای مطرح شده در جلسه بود.

محمد مهدی خیرجو نیز در این دیدار از تغییر نام صحن جامع رضوی همزمان با عید مبعث خبر داد و یکی از دغدغه های آستان قدس رضوی را کار در حوزه کودک و معرفی اهل بیت علیهم السلام بویژه امام رضا علیه السلام برای کودکان عنوان کرد.

وی به برنامه‌های ویژه تحویل سال حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: با توجه به محتوای غنی دعای هفتم صحیفه سجادیه، ویژه برنامه خاصی را برای چهارم شعبان و ولادت امام سجاد علیه السلام تدارک دیده ایم.

در این جلسه همچنین رئیس صداوسیمای مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه 81 مرکز تلویزیونی و رادیویی استانی وجود دارد، گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی بین استان ها می‌توان از ظرفیت مراکز استفاده استفاده کرد.

محسن نصرپور همچنین محور بودن شورای معارف سیما در مناسبتهای خاص را در برنامه‌های آستان قدس رضوی خواستار شد.

حجت الاسلام و المسلمین بخشی، نماینده امور فرهنگی حرم مطهر رضوی نیز در این دیدار درباره برنامه های شب مبعث، اعیاد شعبانیه، نیمه شعبان و همچنین مراسم های سال تحویل و ماه مبارک رمضان با محوریت نشاط معنوی توضیحاتی ارائه کرد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-23 09:52:57