تاریخ انتشار: یک شنبه 9 خرداد 1400
تعداد بازدید: 188

تدراک گسترده رسانه ملی در ایام دهه کرامت

در جلسه شورای معارف سیما با حضور نمایندگان آستان مقدس امام رضا علیه السلام، حضرت معصومه سلام الله علیها و احمد بن موسی (شاهچراغ) علیه السلام بر گرامیداشت با شکوه دهه کرامت در رسانه ملی تاکید شد.

گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، در جلسه شورای معارف رسانه ملی که به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت برگزار شد ، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی محور برنامه های آستان مقدس رضوی در دهه کرامت را خدمت کریمانه در حوزه های مختلف ( اجتماعی، مادی، درمانی) و شادی مومنامه عنوان کرد و افزود: برگزاری شب شعر و مسابقه با حضور نوجوانان همراه با قسمت های دکلمه خوانی ، مدیحه سرایی مداحان شاخص، اجرای گروههای سرود و هم خوانی و بخش نمایشی درباره سیره امام رضا علیه السلام از دیگر برنامه های آستان قدس در دهه کرامت است.

سیدمحمدرضا موسوی کیا، مدیر رسانه های صوتی و تصویری مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ضمن اعلام آمادگی بر پوشش برنامه های دهه کرامت از حرم مطهر امام رضا علیه السلام پیشنهاد داد: برنامه های کوتاه و ترکیبی متنوعی در دهه کرامت با آستان حضرت معصومه سلام الله علیها بصورت مشترک تولید گردد.

در بخش دیگری از جلسه شورای معارف، مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به آیین تعویض پرچم در روز قبل از میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان آغاز برنامه های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: مراسم خطبه خوانی در روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها با حضور تولیت آستان برگزار و به مناسبت گرامیداشت روز دختر برنامه ویژه ای به صورت مشترک در اعتاب مقدس و در استانهای مختلف با حضور بانوان و دختران برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین آمره همچنین از برگزاری محفل شعر فاطمی در شام میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خبر داد و افزود: این محفل با حضور شاعران بین المللی و ملی برگزار می شود.

در این جلسه معاون فرهنگی آستان مطهر احمد بن موسی علیه السلام به برنامه های دهه کرامت از حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام پرداخت و از رونمایی کتب، برگزاری جشنواره آواها و نواها و حضور خادمان حضرت رضا علیه السلام در بیمارستانها در دهه کرامت خبر داد.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به شعار محوری در دهه کرامت ، «خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت علیهم السلام» تاکید کرد مهم ترین اولویت برنامه سازی معارفی در مناسبت ها ضرورت جاری و ساری کردن مفاهیم و ارزش ها ی دین در زندگی مردم است.

جواد شیخ اکبری همچنین تواصی به حق و تواصی به صبر را دو موضوع محوری برنامه های معارفی تا پایان سال عنوان کرد و افزود: برنامه های معارفی تولید شده در رسانه ملی باید به گونه ای باشند که منجر به اثرگذاری و جریان سازی در این دو موضوع شوند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به همزمانی دهه کرامت و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تاکید کرد: ضرورت دارد در این ایام شاخص های انتخاب درست بر اساس معارف نبوی تبیین گردد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-24 21:03:56