تاریخ انتشار: سه شنبه 23 بهمن 1397
تعداد بازدید: 589

مشارکت بیش از ۱۸ درصد دانش آموزان فارس در طرح «بشارت ۱۴۵۲»

رشیدی با بیان اینکه ۴۵ درصد دانش آموزان فارس در مسابقات قران شرکت کردند، گفت: چشم انداز وزارت برای شرکت در این آزمون ۱۰ درصد بوده که ۱۸ و ۱۱ صدم درصد شرکت کننده در فارس داشتیم.

به گزارش روابط عمومی طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452 به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «لیلا رشیدی» در نشست رسانه ای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن با بیان اینکه با توجه به توصیه مقام معظم رهبری بر روی طرح «بشارت 1452» آموزش و پرورش بر این طرح تأکید دارد، گفت: نام این طرح با توجه به اینکه 1452 سال از نزول قرآن می گذرد انتخاب شده و هدف حفظ جزء 30 قرآن کریم است.

سرپرست اداره عترت، قران و نماز آموزش و پروش فارس با بیان اینکه با توجه به اینکه دانش آموزان استقبال خوبی از این طرح کردند، اظهار کرد: به دلیل تعداد بالای متقاضیان دانش آموزان و فرهنگان از طریقی درگاهی در سایت «همگام» در این آزمون شرکت می کنند و ثبت نام ها از 15 آذر آغاز شده و تا یک روز پیش از برگزاری آزمون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح برای فرهنگیان به عنوان ضمن خدمت درنظر گرفته می شود، افزود: آزمون طرح «بشارت 1452» ویژه دانش آموزان و فرهنگیان در یک مرحله شفاهی در اردیبهشت ماه 1398 برگزار می شود و 77 دارالقرآن استان فارس به عنوان حوزه امتحانات درنظر گرفته شده است، ناگفته نماند که آموزش و پرورش استان فارس رتبه نخست تعداد درالقرآن در کشور را دارد.

رشیدی با بیان اینکه چشم انداز وزارت برای شرکت در این آزمون ۱۰ درصد بوده که ۱۸ و ۱۱ صدم درصد شرکت کننده در فارس داشتیم، خاطرنشان کرد: 837 هزار و ۷۳ نفر دانش آموز در فارس داریم که ۱۵۱ هزار و ۵۶۲ نفر تاکنون در این طرح شرکت کردند که با وجود اشکال در سایت، آمار بیشتر از این تعداد است.

سرپرست اداره عترت، قران و نماز آموزش و پروش در بخشی از صحبت های خود با اشاره تأثیرگذاری آموزش و پرورش در جامعه گفت: پسران در ۱۰ رشته و دختران در هشت رشته هر سال در مسابقات شرکت می کنند و امسال 45 درصد از دانش آموزان استان فارس در مسابقات قرآن شرکت کردند.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-05-08 15:06:52