تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 فروردین 1398
تعداد بازدید: 386

پیام تبریک سرپرست شبکه قرآن به مناسبت عید بزرگ مبعث

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با انتشار پیامی عید بزرگ مبعث را به تمام مسلمانان جهان تبریک گفت.

اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

لقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ (سوره آل عمران، آیه۱۶۴)

خداوند بر مؤمنان منت نهاد [= نعمت بزرگی بخشید] هنگامی که در میان آنها، پیامبری از خودشان برانگیخت؛ که آیات او را بر آنها بخواند، و آنها را پاک کند و کتاب و حکمت بیاموزد؛ هر چند پیش از آن، در گمراهی آشکاری بودند.

ماه فرو ماند از جمال محمّد
سرو نباشد به اعتدال محمّد
قدر فلک را کمال و منزلتي نيست
در نظر قدر با کمال محمّد

انگيزه بعثت، نزول وحي و نزول قرآن است و انگيزه تلاوت قرآن بر بشر اين است که تزکيه پيدا بکنند و نفوس مصفّا بشوند، از اين ظلماتي که در آن‏ها موجود است تا اين که بعد از اين‏که مصفّا شدند، ارواح و اذهان آن‏ها قابل اين بشود که کتاب و حکمت را بفهمند.

عید سعید مبعث، عید اعطای ردای رسالت به اسوه‌ی صبر و استقامت بر همه‌ی مسلمانان جهان و پیروان دین جهانی حضرت محمد(س)، به خصوص شیعیان مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین علی (ع) مبارک باد.

محسن عرفاتی
سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-19 05:42:38