تاریخ انتشار: شنبه 17 فروردین 1398
تعداد بازدید: 382
محسن عرفاتی خبر داد:

پخش تلاوت‌های فاخر مسابقات بین‌المللی قرآن از شبکه‌های مختلف سیما

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما: آمادگی همه جانبه برای پوشش لحظه به لحظه و حرفه‌ای برنامه‌های مختلف سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگو با ایکنا گفت: پوشش آئین افتتاحیه و اختتامیه مسابقات، حاشیه‌نگاری و اطلاع‌رسانی مسابقات در برنامه‌های «روزنه» و «رصد»، پخش زنده تلاوت‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی، ارسال لحظه به لحظه اخبار، رویدادها و تولیدات صوتی و تصویری در شبکه‌های اجتماعی و برنامه خبری شبکه قرآن و معارف سیما، حضور کارشناسان و صاحب‌نظران برای نقد و آسیب‌شناسی مسابقات در برنامه رصد و نیز پوشش محافل جانبی سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از جمله تدابیر شبکه قرآن و معارف سیما برای انعکاس هرچه باشکوهتر این رویداد بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: تلاوت‌های فاخر این مسابقات، پس از ضبط و تولید در شبکه قرآن در اختیار سایر شبکه‌ها قرار خواهد گرفت و در شبکه قرآن سیما نیز در چندین نوبت بازپخش خواهد شد از این رو برای ایجاد جذابیت و پوشش گزین و مناسب از تلاوت‌ها، کارشناسانی برای تعیین بخش‌های جذاب و ارزنده تلاوت قاریان در محل سالن برگزاری، حضور خواهند یافت تا تلاوت‌های زیبا و اثرگذار برای تولید و انعکاس از طریق قاب سیما انتخاب شوند.

عرفاتی گفت: غیر از برنامه قرآنی روزنه، برنامه رصد شب ها از ساعت ۱۵: ۲۱ به پوشش اخبار مربوط به مسابقات می‌پردازد. در روزهای برگزاری مسابقات نیز گروه‌های تخصصی از سوی این شبکه برای ضبط و تحلیل تلاوت‌ها و نیز پوشش لحظه به لحظه رقابت ها در محل اقامت متسابقان و نیز برگزاری مسابقات حضور می‌یابند.

وی همچنین از آمادگی دریافت و انعکاس نظرات مخاطبان و متسابقان سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، همچنین تولیدات تصویری آنان از حاشیه مسابقات در برنامه تلویزیونی رصد خبر داد و گفت: مخاطبان می‌توانند تولیدات خود را به شماره اختصاصی روابط عمومی ۰۹۳۰۱۵۱۸۸۹۴ ارسال کنند و یا برای ارائه فایل‌‌های تولیدی و انتقال نظرات به غرفه روابط عمومی شبکه در سالن مجاور برگزاری مسابقات مراجعه کنند.

سرپرست شبکه قرآن سیما گفت: پوشش مسابقات در پنج بخش بین‌المللی بزرگسالان آقایان، بانوان، دانش‌آموزی، نابینایان و طلاب در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر برگزار می‌شود و حسن ختام این مسابقات پوشش مستقیم دیدار افتخارآمیز متسابقان و جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی خواهد بود.

عرفاتی افزود: برنامه بازدید میهمانان ویژه سی‌وششمین دوره مسابقات بين‌المللي قرآن از شبکه قرآن سیما از جمله برنامه‌هایی است که در جریان برگزاری مسابقات انجام خواهد شد و برای نخستین‌بار پوشش این مسابقات با واحد HD انجام خواهد شد.

سی‌وششمین دوره مسابقات بين‌المللی قرآن از نوزدهم تا بیست‌وپنجم فروردین در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-20 09:32:37