تاریخ انتشار: شنبه 2 اردیبهشت 1402
تعداد بازدید: 745

گزارش خبری برنامه قرآن و علوم

به گزارش روابط عمومی شبکه قران و معارف سیما برنامه قرآن و علوم با  موضوع بررسی ارتباط گرایش های مختلف علوم انسانی درصدد اثبات این است که علوم مختلف  می توانند در خدمت قرآن کریم قرار گیرند.

قرآن کریم در بیش از 2000 آیه به علوم مختلف اعم از علوم اسلامی، انسانی، طبیعی و عقلی و نقلی اشاره کرده است. همچنین قرآن کریم به علوم انسانی مثل تربیت، سیاست، حقوق، اقتصاد، مدیریت، روان‌شناسی و مباحث اجتماعی اشاره دارد و به جهت‌دهی این علوم می‌پردازد.

این برنامه در 26 قسمت  تهیه و ضبط شده است که در هر قسمت آن یکی از موضوعات رابطه قرآن و نجوم، هنر و زیبایی‌شناسی در قرآن، رابطه قرآن و علوم اجتماعی، رابطه قرآن و باستان‌شناسی، رابطه قرآن و تربیت، رابطه قرآن و حقوق، رابطه قرآن و تاریخ، رابطه قرآن و بهداشت و سلامت، رابطه  قرآن و روانشناسی، رابطه قرآن و سیاست و در نهایت پیامدهای مطالعات میان رشته‌ای قرآن و علوم بررسی می شود.

برای بررسی هر یک از موضوعات مذکور، از یک کارشناس و دو نفر از فارغ‌التحصیلان آن گرایش دعوت شده تا در خصوص تببین آن موضوع و شبهات مطرح پیرامون آن به بحث و گفتگو بپردازند. در این خصوص سعی شده تا ضمن حفظ علمیت مباحث با ذکر مثال‌های متعدد، مباحث برای عموم مردم و مخاطبان برنامه قابل فهم و درک باشد.

به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با موضوع برنامه، در هر قسمت چند کتاب مرتبط با موضوع و یکی از مراکز آموزشی و پژوهشی که در آن موضوع فعالیت می‌کند در قالب گزارش، معرفی می‌شوند.

برنامه قرآن و علوم به تهیه‌کنندگی دکتر سید شهاب لاجوردی، سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی و اجرای دکتر محمد عبادی یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته ساعت 21 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد و بازپخش آن نیز ساعت 14:15 روز بعد خواهد بود.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-25 23:11:18