تاریخ انتشار: دوشنبه 6 شهریور 1402
تعداد بازدید: 139

ویژه برنامه موکب مشرقی پوشش زنده عبور کاروان های شيعيان پاكستاني

شبکه قرآن و معارف سیما در ویژه برنامه موکب شرقی هر روز از ساعت 20:30 تا 21:00 به پوشش عبور کاروان های شیعیان پاکستانی از مرز ریمدان می پردازد.

 کاروان های شيعيان پاكستاني هر سال براي زيارت اياعبدالله الحسين عليه السلام در اربعين از مرز ريمدان وارد ايران مي شوند.

امسال در دومين سال بازگشايي اين مرز، علاقه مندان به حضرت اياعبدالله (ع ) مشتاقانه و با گذراندن مسير سخت و چند روزه به همراه خانواده وارد ايران مي شوند.در راه خطرات زيادي من جمله حمله تروريستي به كاروان شيعيان پاكستاني آنان را مورد تهديد قرار مي دهد.اما محبين سالار شهيدان با آگاهي از اين وضعيت جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و قدم در اين مسير ميگذراند.

در مرز ريمدان موكبهايي براي خوش امدگويي و استراحت اين عزيزان در نظر گرفته شده است و از شهرهاي مختلف ايران گروه هاي مردمي تحت نظارت نهادهاي مربوطه مشتاقانه براي خدمت به زوار سيدالشهداء (ع) در مرز ريمدان مستقر مي شوند.

این برنامه کاری مشترک بین شبکه قرآن و معارف سیما و گروه های جهادی اعزامی به مرزهای جنوب شرقی است. 

دل نوشته برنامه موکب شرقی 
با چهره‌اي آفتاب سوخته و خسته به وسايلش تكيه داده بود
سربند يا علي اصغري كه بسته بود نگاهم را گرفت. نام شريفي كه گره‌ها از مشكلات باز مي‌كند و قلبهاي محبينش را به هم گره مي‌زند تا معناي حب الحسين يجمعنا را زنده نگه دارد. 
با مترجم نزديكش رفتيم. سلام و خوش آمد گفتيم. پرسيدم چقدر در راه بودي؟ گفت از يكي از روستاهاي دور افتاده پاكستان تا مرز ريمدان چند روزي در مسير بوديم. گفتم تنها آمدي؟ با دست به خانم هاي اطرافش اشاره كرد و گفت؛ اين مادرم است و چهار خواهرم كه آمده ايم به زيارت برويم و مادري كه رنگِ آبي لباسش به رنگ آسمان آبي قلبش بود. وقتي لنز دوربينم به سمتش چرخيد دستش را به نشان ارادت به ارباب بالا گرفت

بدون اينكه مردي همراه شان باشد امده بودند. خيلي خوش رو و با محبت بودند. چهره رنج كشيده و دستان پينه بسته اي داشتند. گفتم درامد شما از كجاست؟ گفتند از كشاورزي و سوزن دوزي. همين درامد را جمع كرديم تا برويم كربلا
گفتم ميدانستيد در راه رسيدن به ايران و در كشورتان خطرات جاني براي شما بود و امكان كشته شدن توسط دشمن مسلمين را داشتيد ؟
جوابي داد كه سراسر رشك شدم بر ايمان اعتقاد محبت و شجاعتش
گفت براي امام حسين جان ميدهيم...

عکاس:  افروز ساده

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-05-06 02:56:59