تاریخ انتشار: دوشنبه 27 فروردین 1403
تعداد بازدید: 39

یادبود شهید «رضا چراغی» در شبکه قرآن ومعارف سیما

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن ومعارف سیما، همزمان با فرارسیدن سالگرد شهادت «رضا چراغی» فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله شبکه قرآن ومعارف سیما با پخش مستندی یاد آن شهید والامقام را گرامی می دارد.

مستند شهید چراغی روز دوشنبه 27 فروردین ساعت 21:30 بر روی آنتن شبکه قرآن ومعارف سیما می رود.
شهید «رزاق چراغی» معروف به رضا چراغی متولد سال 1336 در روستای «ستق» از توابع شهرستان ساوه  است.
شهید چراغی در شروع انقلاب اسلامی، در سال آخر دبیرستان بود و در راهپیمایی‌ها علیه رژیم پهلوی و در توزیع اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) فعال بود. همچنین در روزهای پیروزی انقلاب، در تسخیر مراکز نظامی و دولتی رژیم، حضوری پررنگ داشت. او پس از شروع غائله کردستان توسط ضدانقلاب، به شهر مریوان رفت و با سمت جانشینی فرماندهی سپاه در منطقه دزلی، نقش بسیار مهمی در پیشروی نیروهای ضدانقلاب داشت. 
او با شروع جنگ همراه با لشکر 27 محمد رسول الله به جنوب رفت و در دو عملیات مهم فتح المبین و بیت المقدس به عنوان فرمانده گردان حمزه شرکت داشت. 
شهید چراغی در دو عملیات مهم دیگر هشت سال دفاع مقدس نیز با مسئولیت‌های مهم‌تری حضور داشت. وی در عملیات رمضان که در مردادماه سال 1361 انجام شد، با سمت قائم مقام فرماندهی لشکر 27 و در عملیات مسلم بن عقیل که در مهرماه سال 1361 در سومار انجام شد، با سمت فرمانده تیپ 27 محمد رسول الله (ص) فرماندهی میدان را برعهده داشت.
شهید چراغی سرانجام در روز 25 فروردین  در1362 عملیات والفجر1 در محور فکه شمالی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
صبح روز شنبه بیست و هفتم فروردین ۱۳۶۲، پیکر شهید رضا چراغی پس از تشییع از محل خودشان برای دفن به بهشت زهراء(س) برده شد و در قطعه‌ ۲۴ آرام گرفت.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-30 00:54:02