تاریخ انتشار: شنبه 14 اردیبهشت 1398
تعداد بازدید: 2831

دست پر شبکه قرآن و معارف سیما در ماه رمضان

ویژه برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما در ماه مبارک رمضان اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه هایی را در قالب های متفاوت و برای رده های سنی مختلف تهیه و تولید کرده است که در این ایام به روی آنتن این شبکه تلویزیونی خواهد رفت.

بر این اساس، محفل انس با قرآن کریم که هر ساله در شب اول ماه مبارک رمضان در محضر مقام معظم رهبری برگزار می شود، به صورت زنده و مستقیم از ساعت 17 به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما خواهد رفت.

«خلوت انس» عنوان ویژه برنامه سحرگاهی این شبکه می باشد که همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 2:30 الی 4:30 بامداد به صورت زنده با اجرای سید کمال هاشم زاده همراه بیداردلان و سحرخیزان این ماه نورانی می باشد.

کلام بزرگان، فرازهایی از دعای های ابوحمزه و سحر، کارشناسی های کوتاه توسط واعظین مطرح، ارتباط با مشهد مقدس و همچنین مناجات خوانی و شعرخوانی توسط ذاکرین و شاعران اهل بیت (ع) از بخش های ویژه برنامه «خلوت انس» می باشد.

ویژه برنامه افطار شبکه قرآن و معارف سیما «ماه بهشت» نام دارد که این برنامه با ساختاری گفتگومحور و رویکردی ارشادی، اطلاعاتی و سرگرمی، همه روزه از ساعت 19 با اجرای سید وحید مرتضوی به صورت زنده تقدیم مخاطبان قرآنی و معارفی تلویزیون خواهد شد.

معرفی و پرداختن به چهره های قرآنی مانند حافظان قرآن، قاریان و عاملان به قرآن، گفتگو با مهمانان موفق در عرصه اجتماعی، فرهنگ، هنر، سیاست و اقتصاد و همچنین پخش آثاری از خواننده های آیینی، گروههای تواشیح، شاعران و مداحان و نیز پخش بسته اذانگاهی شامل تلاوت، تواشیح، دعا و اذان از بخش هایی می باشد که برای «ماه بهشت» درنظر گرفته شده است.

جنگ شبانگاهی «عطر رمضان» از دیگر تدارکات این شبکه در ماه مبارک رمضان می باشد که هر شب از ساعت 22 با اجرای مهدی آقا بیگی به صورت زنده از امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری به روی آنتن می رود.

دعوت از شخصیتهای مذهبی، قرآنی و خانواده های قرآنی شامل حافظان، قاریان و مدرسان قرآن جهت گفتگو با ایشان، حضور چهره های شاخص مذهبی و فعالان حوزه دین و همچنین پخش گزارش ها و میان برنامه های فعالیت های قرآنی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از بخش های «عطر رمضان» می باشد.

برنامه زنده «رصد» در ماه مبارک رمضان به اخبار و اطلاع رسانی فعالیت های ویژه نهادها، سازمان ها و محافل قرآنی در این ماه خواهد پرداخت که این برنامه همه روز از ساعت 21 با اجرای مهدی صفری به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

اثری ماندگار از عالم عالیقدر آیت الله امامی کاشانی با محوریت پژوهش در موعود ادیان تحت عنوان «خط امان» جمعه های ماه مبارک رمضان از ساعت 12 با اجرای مهدی رجایی تقدیم مخاطبان ویژه برنامه های مهدویت خواهد شد.

«ترتیل خوانی جزء قرآن کریم» که همه ساله با استقبال مخاطبان تلویزیون روبرو بوده است، امسال نیز هر روز در ایام ماه مبارک رمضان در 3 نوبت به صورت زنده و تولیدی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم از فضای معنوی و ملکوتی آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی (ع) شهرستان آران و بیدگل هر روز پس از اقامه نماز صبح و مراسم معنوی حرم مطهر رضوی با حضور زائران و دوستداران آن حضرت هر روز از ساعت 11 به صورت زنده و مستقیم و همچنین مراسم ترتیل خوانی در حرم مطهر امام خمینی (ره) همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان در ساعت 17:30 تقدیم علاقه مندان خواهد شد.

پخش سخنرانی آیت الله ناصری در شهر اصفهان با موضوع شرح رساله حقوق امام سجاد (ع) در ساعت 13:30، سخنرانی حجت الاسلام انصاریان در حسینیه همدانی ها ساعت 17، درسهایی از نهج البلاغه آیت الله جوادی آملی با عنوان «گلستان نهج» ساعت 7:30، شرح ادعیه روزانه ماه رمضان توسط مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) تحت عنوان «شمیم رمضان» در ساعت 6:15 و گلچین سخنرانی خطبای مشهور کشور در اماکن مذهبی با عنوان «بیان» در ساعت 2 بامداد از تدارکات ویژه این شبکه در این ایام می باشد.

مستندهای جذاب معجزات علمی جهان و تدبری در آفرینش از منظر توحیدی با عنوان های «مواهب» و «نشانه ها» همه روزه در ساعت های 14:15 و 18:30 برای مخاطبان علاقه مند به برنامه های مستند در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است، برنامه های روتین شبکه قرآن و معارف سیما از جمله : «یادخدا» با اجرای محمد حسین صیرفی در ساعت 12، «پرسمان» با اجرای سید علی قوامی در ساعت 8:10، «روزی بهتر» با اجرای مونا انصاری فر و رضا اسماعیلی در ساعت 9، «تلاوت های درخواستی» با اجرای مهدی سیفی در ساعت 1 بامداد و سریال های مذهبی در ساعت 23 تقدیم مخاطبان می شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-25 23:16:28