تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 خرداد 1398
تعداد بازدید: 273

قرآن؛ تنها کتاب موجود در اردوگاه اسرای ایرانی

برنامه شب گذشته «ماه بهشت» میزبان غلامرضا ادریسی آزاده و خادم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بود.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، ویژه برنامه «ماه بهشت» که در لحظات ناب افطار در ماه مبارک رمضان مهمان سفره های مخاطبان قرآنی تلویزیون می باشد، شب گذشته میزبان غلامرضا ادریسی آزاده و خادم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بود.

ادریسی درباره جنگ تحمیلی ایران و عراق و حضورش در این عرصه گفت: ۱۷ ساله بودم که جنگ آغاز شد و من هم همانند دیگر مدافعان وطن راهی جبهه ها شدم، حدود ۸ ماه سابقه حضور در جبهه را داشتم تا اینکه در سال ۶۱ اسیر شدم.

وی ادامه داد: به تنها چیزی که فکر نمی کردم اسارت بود اما اسارت یک مبارزه بود و باید گفت جبهه ما تغییر کرد و ما در دل دشمن رفته بودیم. خداوند به اسرا فقط صبر و مقاومت داد تا بتوانیم آن روزها را تحمل کنیم و ۸ سال در اسارت بودم و به ایمان نیاز داشتیم تا بتوانیم به پشتوانه همین ایمان خود را سر پا نگه داریم .

وی عنوان کرد: در اردوگاه عراق فقط کتاب قرآن کریم در اختیار ما قرار می دادند و حق داشتن هیچ گونه کتاب ادعیه و دعا را نداشتیم .

ادریسی درباره روره گرفتن در اردوگاه های اسرا گفت: روزانه مقدار بسیار کم به ما غذا می دادند به طوری که خود عراقی ها عنوان می کردند چیزی می دهیم که فقط زنده بمانید و ما در ماه مبارک رمضان همان غذا را برای سحر نگه می داشتیم تا بتوانیم روزه بگیریم.

وی افزود: سال ۶۴ من و تعدادی از بچه ها را به اردوگاه تکریت انتقال دادند، تکریت سخترین اردوگاه است زمانی که از اتوبوس پیاده شدیم تونلی درست کرده بودند و ماموران اردوگاه با کابل از ما استقبال می کردند و روزهای سختی را سپری کردیم.

ادریسی درباره روزهای تلخ و شیرین اسارت بیان کرد: شیرینی اسارت زمانی بود که از پیروزی عملیات ها با خبر می شدیم چراکه عراقی ها با پیروزی ما ناراحت بودند و ما متوجه می شدیم اما تلخ ترین خبر رحلت امام خمینی بود واقعا برای ما شنیدن این خبر سخت بود.

وی در پایان گفت: سال ۹۰ توفیق نصیب من شد به عنوان خادم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حضور داشته باشم و هم اکنون خادم افتخاری هستم و روزهای سه شنبه را به خاطر دعای توسل برای خدمت انتخاب کردم.

«ماه بهشت» با تهیه کنندگی و اجرای سید وحید مرتضوی کاری نو از شبکه قرآن و معارف سیما است که در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت 19 به صورت زنده به روی آنتن این شبکه می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-19 08:27:27