تاریخ انتشار: پنج شنبه 2 خرداد 1398
تعداد بازدید: 262

تاکنون ۱۲۰ هزار چادر نذر حجاب شده است

برنامه شب گذشته «ماه بهشت» با حضور اسدالله سلیمانی تولید کننده پوشاک به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، ویژه برنامه «ماه بهشت» که در لحظات ناب افطار در ماه مبارک رمضان مهمان سفره های مخاطبان قرآنی تلویزیون می باشد، شب گذشته میزبان اسدالله سلیمانی بود و به نذر فرهنگی حجاب پرداخت‌.

سلیمانی تولید کننده پوشاک گفتگوی خود را در این برنامه اینطور آغاز کرد: از سال ۵۲ که از اراک وارد تهران شدیم به همراه برادرانم مشغول حوزه پوشاک شدیم.

وی گفت: ما در دوران جنگ تحمیلی به همراه برادرانم در جبهه حضور داشتیم، یکی از برادرهایم شهید شدند و دو برادر دیگر من جانباز هستند.

سلیمانی ادامه داد: ما آن سال‌ها مدتی دوخت لباس گرم زمستان برای عزیزان در جبهه را به عهده گرفتیم و در آن دوران فقط حقوق روزانه را دریافت کردیم و سود نمی‌گرفتیم.

این تولید کننده پوشاک افزود: عزیزانی در دوران جنگ تحمیلی از جوانی و خون خود گذشتند تا ما امروز زندگی کنیم. من خودم از قافله جا ماندم و امروز می خوام با چرخ خیاطی راه آنها را ادامه بدهم .

سلیمانی پیرامون طرح اولیه نذر چادر عنوان کرد: سال ۸۱ نیروی انتظامی نمایشگاهی برپا کرده بود و خانمی یک طرح مناسب ارائه داد و آن را به تولید انبوه رساندیم که در ادامه بنیاد ملی مد و لباس تشکیل شد و همزمان که در نمایشگاه قرآن محصولات حجاب ارائه می‌شد اتفافات جدید رقم خورد .

وی افزود: سال ۹۴ به همت ساماندهی کارگروه مد و لباس طرح ملی فردوس نذر چادر کلید خورد و با قیمت مناسب تعویض چادر کهنه با نو را آغاز کردیم و تاکنون حدود ۱۲۰ هزار چادر را توزیع کردیم.

سلیمانی گفت: ما یک کارخانه حجاب در شهرکرد داریم که چهار میلیون متر پارچه تولید می‌کنند در صورتی که ما به صد میلیون متر نیاز پارچه داریم و بقیه از خارج تامین می‌شود و باید از این کارخانه حمایت شود تا بتوانیم شاهد تاسیس کارخانه های دیگر باشیم.

در بخش دیگر نژاد رمضانی در برنامه حضور پیدا کرد و گفت: آقای سلیمانی ایده خوبی ارائه دادند و شب‌های جمعه نذر فرهنگی دارند و دوخت چادر را رایگان انجام می دهند.
 
وی افزود: به مقوله کتاب، سینما، کار فرهنگی و... تسهیلات خاصی به آنها اختصاص داده می شود اما برای مقوله حجاب تسهیلات خوبی را شاهد نیستیم.

سلیمانی عنوان کرد: ما می توانیم از این صنعت به خوبی استفاده کنیم ،امروز درصنعت پوشاک بانوان و محصولات حجاب ما می توانیم به کشورهای مصر، یمن، عراق، سودان، لبنان و افغانستان محصولات صادر کنیم.

«ماه بهشت» با تهیه کنندگی و اجرای سید وحید مرتضوی کاری نو از شبکه قرآن و معارف سیما است که در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۹ به صورت زنده به روی آنتن این شبکه می‌‌رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-26 14:01:14