تاریخ انتشار: دوشنبه 6 خرداد 1398
تعداد بازدید: 981

روایت جالب قاری آفریقایی از مسلمان شدن خود

در بیستمین شب ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه لحظات افطار «ماه بهشت» میزبان رضا محمد دوسا قاری قرآن از کشور تانزانیا بود که مسلمان شده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، ویژه برنامه «ماه بهشت» که در لحظات ناب افطار در ماه مبارک رمضان مهمان سفره های مخاطبان قرآنی تلویزیون می باشد، در بیستمین شب ماه مبارک رمضان میزبان رضا محمد دوسا قاری قرآن از کشور تانزانیا بود که مسلمان شده است.

در ابتدا محمد درباره قبیله خودشان گفت: ما در قبیله‌ای زندگی می‌کردیم و هیچ کدام مسلمان نبودیم تا اینکه پدر بزرگم مسلمان شد.

وی ادامه داد: زمانی که من ۶ ساله بودم پدر بزرگم حدود ۹۰ سال داشت که فوت کرد و هیچ وقت نتوانستم از او چگونگی مسلمان شدن را سوال کنم.

محمد عنوان کرد: بعد از پدر بزرگ، پدرم به کارها رسیدگی می‌کرد و روحانی اهل تسنن بود و از من خواست به مدرسه اهل شیعه بروم تا قرآن و زبان عربی را به خوبی یاد بگیرم اما با حضور در این مدرسه اتفاقات دیگری برای من رخ داد.

این قاری قرآن توضیح داد: بعد از ۶ ماه که در این مدرسه حضور داشتم ماه محرم فرا رسید و حال و هوای متفاوتی را تجربه کردم که در همان دوران من شیعه شدم‌.

وی درباره اتفاق عجیبی که برای او رخ داده گفت: من در کشورهای مختلف به عنوان قاری قرآن حضور داشتم و نکته جالب این بود که سه بار در مراسم پیر غلامان ایران شرکت کردم و از من به عنوان پیر غلام تجلیل کردند‌‌.

محمد با اشاره به تاثیر حدیث کساء بیان کرد: اوایل که شیعه شده بودم خواندن حدیث کساء تاثیر بسیاری روی من داشت.

این قاری قرآن پیرامون حضور در ایران عنوان کرد: من حافظ قرآن بودم و در مسابقات مختلف شرکت می‌کردم اما با حضور یک گروه ایرانی به کشورمان از من دعوت شد به ایران بیایم و در چند مراسم تلاوت داشتم .

وی افزود: حدود پنج سال است در ایران حضور دارم و مشغول تحصیل هستم و در مقطع ارشد تحصیل می کنم و بعدها قرار است به کشورم برگردم و به کارهای دینی بپردازم. آنها به قرآن علاقه بسیاری دارند.

محمد دوسا عنوان کرد: ازدواج کردم و یک فرزند دو ساله به نام کوثر دارم.

ماه بهشت» با تهیه کنندگی و اجرای سید وحید مرتضوی کاری نو از شبکه قرآن و معارف سیما است که در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۹ به صورت زنده به روی آنتن این شبکه می‌‌رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-25 20:09:31