تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 خرداد 1398
تعداد بازدید: 251

نگاهی به جزییات ساخت مصلی امام خمینی (ره) در «ماه بهشت»

در بیست و نهم شب از ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه لحظات افطار «ماه بهشت» میزبان کریم دولتی قائم مقام بهره برداری و امورفرهنگی مصلی امام خمینی (ره) بود.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، ویژه برنامه «ماه بهشت» که در لحظات ناب افطار در ماه مبارک رمضان مهمان سفره های مخاطبان قرآنی تلویزیون می باشد، در بیست و نهم شب ماه مبارک رمضان میزبان کریم دولتی قائم مقام بهره برداری و امورفرهنگی مصلی امام خمینی (ره) بود.

دولتی در ابتدای گفتگوی خود با مرتضوی گفت: خانواده ام در تشویق من برای خواندن قرآن بسیار حایز اهمیت بودند و من توانستم به کمک پدر و مادرم حافظ قرآن شوم و همیشه صوت قرآن در خانه بود.

دولتی عنوان کرد: اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رتبه قرآنی دریافت کردم و همیشه قرائت قرآن انجام می دادم و در دوران دانشگاه در حوزه حفظ قرآن شرکت کردم. البته آن سال ها کلاس های قرآن به اندازه امروز نبود.

وی بیان داشت: حفظ قرآن ما پیشرفت کرده است اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم .البته حفظ قرآن سهل نیست بلکه مشوق‌هایی می خواهد که فرد را در این مسیر همراهی کند. ما قرآن را در صحنه زندگی خود نیاوردیم و با آن تشریفاتی رفتار کردیم.

وی درباره مصلی امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) در آبان ۶۷ بعد از نامه ای که مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی پیرامون ساخت مصلی ارائه دادند، با اصل ساخت مصلی در این مکان موافقت کردند و بعد قرار شد مصلی به عنوان طرح جامعی که بتواند بنای ماندگار از انقلاب را برای آیندگان داشته باشد.

دولتی توضیح داد: از سال ۷۴ ساخت مصلی آغاز شد و مسجد مصلی اوج معماری است، این قسمت با در نظر گرفتن همه مسائل در دنیا تک است. برای طراحی ایوان این مسجد از مشاوران تخصصی استفاده شده است. البته به خاطر برخی مشکلات بهره برداری طولانی شده است.

«ماه بهشت» با تهیه‌کنندگی و اجرای سید وحید مرتضوی کاری نو از شبکه قرآن و معارف سیما است که در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۹ به صورت زنده به روی آنتن این شبکه می‌‌رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-23 22:26:32