تاریخ انتشار: پنج شنبه 16 خرداد 1398
تعداد بازدید: 147

همراه با اولین قسمت ویژه برنامه «سال سی»

اولین قسمت از ویژه برنامه «سال سی» به مناسبت عید فطر و سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی و سی سال رهبری حکیمانه آیت الله خامنه ای روی آنتن رفت.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، در روز اول این ویژه برنامه که بلافاصله پس از برگزاری نماز عید سعید فطر از محیطی مفرح و خارج از استودیو روی آنتن رفت، طیف‌های مختلفی حضور داشتند.

دکتر محمد حسینی، وزیر سابق ارشاد، مهندس مهدی چمران، استاد دانشگاه و رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران مهمان‌های این برنامه بودند که تبیین شخصیت حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و ریشه های شکل‌گیری انقلاب اسلامی از خرداد سال ۱۳۴۲ پرداختند، اما در ادامه و در راستای بیان خاطرات زمان ارتحال امام در اردوگاه های بعثی دونفر از آزادگان سر افراز آقایان حضوری و عباسی مهمان این برنامه شدند.

یکی از صحنه‌های جالب این برنامه حضور سید کمال هاشم زاده و مهدی آقا بیگی مجریان ویژه برنامه‌های رمضان این شبکه بود که از زوایایی دیگر برنامه‌های خود را معرفی کردند و به بیان بازخوردهای مخاطبین از برنامه‌هایشان پرداختند.

گروه تواشیح محمد رسول الله (ص) که امسال با اجرای اسماءالحسنی هنگام افطار مهمان خانه‌های ایرانیان بودند در این برنامه نیز مهمان اهالی "سال سی" بودند و جدیدترین اثرشان را معرفی و اجرا کردند.

یکی از کارهای جالب پخش شده در این برنامه، مستند در جستجوی امام بود که به صورت گزینش شده، گزیده‌هایی از آن پخش شد. 

نسخه کامل این مستند گزارشی که با حضور دکتر حاج اسدالله بادامچیان و تعدادی از دانشجویان در سفری از تهران تا قم انجام شد، به دلیل تناسب موضوعی و بیان شیوه‌ای کارشناس که خود از مبارزات پانزده خرداد بود، مورد اقبال دیگر شبکه‌های تلوزیونی قرار گرفت و علاوه بر شبکه قرآن سیما از شبکه پنج نیز پخش شد و در نوبت پخش از شبکه مستند قرار گرفت.

پخش میان برنامه‌ها و مستندهای گزارشی از آیت الله امامی کاشانی، محمد رضا طالقانی پیشکسوت کشتی، افطار مشترک شیعیان و اهل تسنن در گلستان، پشت صحنه برنامه‌های شبکه قرآن و گزارشی از تولید کشاورزان مازندرانی با زبان روزه، از بخش‌های جذاب این برنامه بود‌.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-16 22:45:18