تاریخ انتشار: دوشنبه 8 دی 1399
تعداد بازدید: 521

روایتی تازه از فتنه 88 در مستند زهوق+ تیزر

مستند زهوق با نگاهی تازه به فتنه ۸۸، ضمن بررسی مبانی دین و قرآن و بصیرت بر داشتن نگاه قرآنی به همه امور اجتماعی و سیاسی تاکید می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، در آستانه یازدهمین سالگرد یوم الله نهم دی، مستند تلویزیونی زهوق، تازه ترین تولید شبکه قرآن و معارف سیما، با موضوع بصیرت قرآنی در هنگام فتنه و تمایز جبهه حق از باطل در ساعت ۱۴ روزهای 9 و 10 دیماه پخش می‌شود.

به بهانه پخش این مستند، به سراغ تهیه کننده و کارگردان این مستند رفتیم.

امیر مسعود نراقی پور با بیان اینکه نام این مستند از آیه 81 سوره مبارکه اسرا ، برگرفته شده، گفت: فتنه در برابر ایمان و اراده مومنان ماندگار نیست و باطل، رفتنی و محکوم به نابودی است.

وی به ریشه شناسی مقوله فتنه از نگاه قرآن مجید، ابعاد مختلف فتنه و آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن با حضور کارشناسان در مستند اشاره کرد و افزود: بررسی آیات مرتبط با فتنه در قران کریم نشان می‌دهد که فتنه در قرآن معانی مختلفی دارد از جمله آزمایش و امتحان، عذاب الهی، مصیبت، کفر، و گمراهی.

تهیه کننده مستند تلویزیونی زهوق با بیان اینکه فتنه در عقاید و آراء مردم تشتت و گمراهی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: توجه به ریزش‌ها و رویشهای فتنه هم ضروری است زیرا بنا به فرموده امیرالمومنین (علیه السلام) منافقان را نابود می‌کند.

نراقی پور به داشتن بصیرت در مقابل فتنه و اهمیت آن در قران کریم اشاره کرد و گفت: تطبیق فتنه با شرایط سیاسی روز و مرور اتفاقات تلخ فتنه 88 و همزاد های کم اثر آن در سال های پس از آن، از منظر عبرت آموزی، بسیار لازم و ضروری است.

کارگردان مستند زهوق پایان بندی آن را امیدآفرین دانست و گفت: در این مستند در پی واکاوی نقش بی بدیل نعمت ولایت فقیه در هدایت جامعه به سر منزل مقصود بودیم.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-05-04 03:29:23