تاریخ انتشار: یک شنبه 2 تیر 1398
تعداد بازدید: 600

ضرورت ایجاد گفتمان حفظ قرآن کریم در خانواده ها

شبکه قرآن و معارف سیما در تحقق طرح ملی تربیت حفظ قرآن کریم نقش موثری داشته است.

به گزارش روابط عمومی برنامه «انس با قرآن کریم 1453»، حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی رئیس ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قران کریم گفت: ما زمانی می توانیم به هدف ملی تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در جامعه که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد دست پیدا کنیم که گفتمان و فرهنگ حفظ قرآن کریم را در بین خانواده ها ایجاد نماییم و این امر با ایجاد فرهنگ حفظ دست جمعی قرآن کریم محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هایی که مخاطب دارند در تحقق نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ باید پیش گام باشند افزود: وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت ارشاد و سازمان اوقاف که دارای مخاطبان زیادی هستند در تحقق این طرح نقش محوری و اساسی دارند و پیشتاز این عرصه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت بهرگیری از تمام ظرفیت های موجود در تحقق این طرح افزود: نقش رسانه ملی در این راستا مهم و اساسی است و اگر این رسانه بخواهد می تواند نقش بزرگی را در تحقق این طرح ایفا کند.

وی با تقدیر از نقش موثر شبکه قرآن و معارف سیما در تحقق طرح ملی تربیت حفظ قران کریم افزود: امیدواریم سایر شبکه های رسانه ملی نیز در زمینه تحقق طرح ملی حفظ قرآن همراه باشند و زمان بیشتری را به این امر اختصاص دهند.

محمدی تاکید کرد: صدا و سیما اگر اراده کند طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن اجرایی شود این راهبرد را می توان اجرایی شده تلقی کرد لذا تاکید من برعزم جدی دستگاه ها و ورود موثر رسانه ملی در این زمینه است.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه هم در راستای اجرای این طرح نیز نقش مهمی را دارد.

محمدی با اشاره به نقش قرآن در زندگی انسان ها افزود: قرآن کریم به عنوان کلام و سخن خداوند می تواند دنیا و آخرت ما را آباد کند.

این مدرس قرآن با اشاره به نقش تفسیر در کنار ختم قرآن افزود: مقام معظم رهبری به ختم دائمی نهج البلاغه در کنار ختم قرآن کریم تاکید دارند و ما باید فرهنگ نهج البلاغه خوانی را در راستای گسترش مفاهیم و تفسیر قرآن ترویج و گسترش دهیم.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-25 20:14:50