تاریخ انتشار: پنج شنبه 29 اسفند 1398
تعداد بازدید: 382

استعدادهای قرآنی را در مسابقه تلویزیونی اسرا کشف می کنیم

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله این شبکه گفت: مسابقه تلویزیونی اسرا به عنوان بزرگترین مسابقه استعدادیابی قرآنی است که تاکنون مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما جواد شیخ اکبری در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: شبکه قرآن و معارف سیما در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۳۰ برنامه را در قالب های ترکیبی، مستند، نمایشی، انیمیشن و گفت و گو محور تولید کرد که این برنامه ها در پنج گروه برنامه ساز اطلاع رسانی، تلاوت و نغمات، جلسات و مسابقات، علوم قرآنی و کودک می باشد.

وی پخش روزانه مسابقه اسراء در ایام نوروز را به عنوان تنها مسابقه قرآنی در ایام کرونایی دانست و با اشاره به برگزاری ۹ فصل از این مسابقه افزود: این برنامه می تواند جای خالی بسیاری از فعالیت هایی را که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده پر کند. چون در این‌ مسابقه علاوه بر پخش تلاوت‌های زیبا، نکات آموزشی مهم هر روز از سوی داوران بین المللی و کارشناسان بیان می شود.

شیخ اکبری از برنامه خوشبخت به عنوان یکی دیگر از برنامه های مهم این شبکه یاد کرد که با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص خانواده به روی آنتن رفت و برنامه مصباح نیز به دلیل پوشش خبری و معرفی محافل قرآنی در سطح کشور با استقبال خوبی روبرو شد.

وی افزود: هدف شبکه قرآن و معارف سیما ترویج معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام در زندگی روزمره مردم است و تاکنون پویش هایی در فضای مجازی شبکه تشکیل شده که با استقبال کم نظیر مردم مواجه شده است.

مدیر شبکه قرآن از پویش ختم صلوات، پویش قرائت قرآن با این شعار که هر روز عهد می بندیم که با خواندن یک صفحه از مصحف شریف با قرآن بمانیم، پویش قرائت سوره حمد و پویش قرائت سوره یاسین در سال ۹۸ مورد استقبال بینندگان این شبکه بود.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان علاوه بر پخش محفل انس با قرآن کریم در حضور رهبر انقلاب، ویژه برنامه هایی برای افطار و سحر به روی آنتن رفت که می توان به برنامه های خلوت انس، ماه بهشت و عطر رمضان اشاره کرد.

برنامه زنده «رصد» به گفته شیخ اکبری در ماه مبارک رمضان به اخبار و اطلاع رسانی فعالیت های ویژه نهادها، سازمان ها و محافل قرآنی در این ماه پرداخت و ترتیل خوانی قرآن کریم در سه نوبت به صورت زنده از برنامه های پر استقبال این شبکه در ماه مبارک رمضان بود.

وی با اشاره به برنامه های یادخدا، پرسمان، روزی بهتر، و تلاوت های درخواستی گفت: مستندهای جذاب معجزات علمی جهان و تدبری در آفرینش از منظر توحیدی با عنوان های «مواهب» و «نشانه ها» جزو برنامه های مستند است که مخاطبان خاص خود را دارد.

ویژه برنامه های سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (رحمت الله علیه) با عنوان «سال سی» به روی آنتن رفت و به گفته مدیر شبکه قرآن هدف این برنامه، پرداختن به چهار موضوع رمضان، عید فطر، شخصیت حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و آیت الله خامنه‌ای بود و کارشناسانی مانند محمدحسین صفار هرندی، سید محمد حسینی و آیت الله سجادی از یاران امام خمینی (رحمت الله علیه) سخن گفتند.

شیخ اکبری اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن فصل تابستان، ویژه برنامه تلویزیونی «انس با قرآن کریم ۱۴۵۳» در شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون کلید خورد که با محوریت حفظ قرآن کریم طی سال های گذشته و با همت شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد که در سال جاری با محوریت سوره های جزء ۳۰ بود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-04-26 04:04:17