تاریخ انتشار: شنبه 10 آذر 1397
تعداد بازدید: 236

ثبت نام در طرح قرآنی بشارت 1452 در آذربایجان غربی ادامه دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: ثبت نام در طرح قرآنی بشارت 1452 /حفظ جزء سی ام قرآن کریم/ همچنان ادامه دارد و آزمون آن در اسفندماه امسال برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452T، حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بشارت در راستای حفظ جمعی جزء 30 قرآن کریم طی سال جاری به اجرا در آمده و صدها نفر در آن مشارکت کرده اند.


وی اضافه کرد: هدف اصلی از اجرای طرح بشارت 1452، ایجاد انس با قرآن در خانواده و جامعه بوده و اجرای این طرح ملی نیازمند حرکت جهادی و هماهنگ و تلاش تمامی دستگاه های اجرایی است.


وی با اشاره به ادامه اجرای این طرح بیان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح ملی بشارت 1452 به آدرس www.beshaarat.ir نسبت به نام‌نویسی در این طرح ملی اقدام کنند.


وی ادامه داد: حفظ جزء 30 قرآن کریم در سه بخش برنامه‌ریزی شده و جوایز نفیسی از قبیل 10 دستگاه خودرو، سه هزار و 356 کمک هزینه سفرهای زیارتی، 2 هزار و 442 جایزه نقدی و 30 هزار جایزه فرهنگی و 11هزار و 452 جایزه در هر فصل به نفرات برتر این آزمون اهدا می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان کرد: بخش اول حفظ از سوره مبارکه 'ناس' تا سوره مبارکه 'زلزال'، بخش دوم از سوره مبارکه 'طارق' تا سوره مبارکه 'بینه' و بخش سوم نیز از سوره مبارکه 'بروج' تا سوره مبارکه 'نبأ' در نظر گرفته شده است.


حجت الاسلام جوانبخت گفت: طرح قرآنی بشارت 1452 به صورت الکترونیکی، 9 اسفندماه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: آزمون بزرگسالان به صورت الکترونیکی و آزمون دانش‌آموزان نیز به صورت شفاهی از طریق آموزش و پرورش برگزار می شود.


وی ادامه داد: محدودیت سنی و جنسیتی در این طرح سراسری مطرح نیست و همگان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح قرآنی بزرگ به سایت طرح قرآنی بشارت مراجعه کنند.


واژه 1452 به علت یکهزار و چهارصد و پنجاه و دومین سالگرد نزول نخستین آیه های قرآن کریم بر پیامبر بزرگوار اسلام (ص) انتخاب شده است.


در بیش از 10 سال گذشته دوره های مختلف حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کشور برگزار شده است.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

2024-05-04 12:02:49